• Tingli

vad har ni för symptom vid ägglossning?

jag är lite nyfiken på vad ni har för symptom när ni har äl...?

jag har haft äl nu i dagarna....känner mig tung i magen, öm liksom. sen har jag haft mensvärk emellanåt.
    känner liksom att de drar i magen. hade den där typiska äl-flytningen en dag med.
    jag har haft problem med min äl...men denna gången borde jag haft äl med tanke på alla symptom och att äl-testet visade positivt.

så, vad har ni för symptom?

BANANAHAMOCK
  • Svar på tråden vad har ni för symptom vid ägglossning?
  • Stårschan

Inga som helst.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • MD77

Ömma bröst/bröstvårtor, lite svullen magen och känningar i magen.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • nathana1

Klassiska ÄL-flytningar. Mensvärk. Spända bröst. Trött, lite pms-ig.

• Pingela

och flytningen...sorry..ngn som vill beskriva? är den alltid som äggvita/genomskinlig eller kan den vara vit? kram

• Maariiia
    Pingela skrev 2010-07-31 22:31:13 följande:
    och flytningen...sorry..ngn som vill beskriva? är den alltid som äggvita/genomskinlig eller kan den vara vit? kram
    Ja, den ser ut som rå äggvita nästa helt genomskinlig men inte helt, men för mig har den aldrig varit vit.
    Detta kommer några dagar innan själva ägglossningen. Förutom flytningar får jag som små hugg i äggstockarna.
  • peccavi

ordentligt riklig, genomskinlig flytning och på senare tid även dåligt humör och spänd mage som gör ont. Brukar vara en till tre dagar. När jag får flytningarna är jag helt övertygad om att det är ägglossning och det har hittills aldrig varit fel. Får alltid mens 14 dagar senare.

• Tingli

tack för era svar

BANANAHAMOCK
  • Tingli

nån som haft typ liknande mensvärk efter äl? asså att det fortsatt å värka fast äl är slut?
    jag har mensvärk hela tiden, min äl är ju slut nu, men värken ger sig inte :/

BANANAHAMOCK
  • Petla

Dåligt humör, kraftig mensliknande värk i mage och rygg och illamående, känns som jag är på väg att åka på magsjuka.

• grodängel
    Tingli skrev 2010-08-02 10:32:50 följande:
    nån som haft typ liknande mensvärk efter äl? asså att det fortsatt å värka fast äl är slut?
    jag har mensvärk hela tiden, min äl är ju slut nu, men värken ger sig inte :/
    ja precis så har jag det men men aldirg förr..har haft lite ömma bröst med..jag ska ha haft den nu i helgen..i lördags hade jag så ont att jag knappt kunde stå..ryggen har bråkat med som vid mensvärk så man kan itne massera den..
  • Molly3

jag brukar få riktigt ömma bröst. värk som känns som mensvärk, sen trådiga flytingar. Liknar rå äggvita..

• Molla78

känner mig uppåt i humöret men får jätteont i äggstockarna, det hugger riktigt och kan värka några dagar efter själva dagen med ägglossningssekret.

• Flirt

( valdigt) ont i bada sidor av nedre magen, typ aggstockarna antar jag...plus lite ont i tissarna oxo Tungan ute

Svar på tråden vad har ni för symptom vid ägglossning?