• KasperSixten

Fix skaljacka? Storlek??

Hej,

Är det en bra jacka?

Hur är de i storleken? Har ett barn som nu är 93 cm kan han då ha storlek 98 eller bör vi köpa 104 för att han ska kunna ha den hela säsongen?

Säljaren menar att nypris är 599, stämmer detta? Har sett en annan säljare som hävdar att hon köpte en annan likadan jacka (även denna ny) för 399?

• Svar på tråden Fix skaljacka? Storlek??
  • goabarn77

Osäker på storlek men det är en toppenjacka! Har dock inte för mig att nypriset var så högt som du nämner. Någon annan vet säkert.

• KasperSixten

Då får jag hålla tummarna för att någon annan här vet om priset stämmer samt hur storlekarna är.

• Tullemi

Jag tror det finns en vinterjacka för 599:-, men skaljackan köpte jag i våras (ej rea) för 399:-. De är stora i storleken. Milea är 94 cm och kan ha 92:an gott och väl.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    goabarn77 skrev 2010-07-31 21:59:03 följande:
    Priset lär ju finnas på lindex.se?
    Nope, där fanns inga jackor (förutom regnjackor) vad jag kunde se iaf.
  • goabarn77
    Tullemi skrev 2010-07-31 22:01:27 följande:
    Nope, där fanns inga jackor (förutom regnjackor) vad jag kunde se iaf.
    Näh, just det, lite tidigt förstås. Skäms
  • Xgirl83

Som någon annan skrev, deras vinterjacka (med avtagbar fleece inuti) kostar 599:- och skaljackorna 399:-. Jag har också hört att de är stora i storleken men har ingen personlig erfarenhet.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Tullemi
    goabarn77 skrev 2010-07-31 22:03:07 följande:
    Näh, just det, lite tidigt förstås. Skäms
    Nja, de kunde varit med. Höstens kläder är ju redan på väg in i många affärer
  • KasperSixten

Tack för era svar! Verkar som om Fix jackor är stora i storleken samt att priset verkar stämma. 

Skulle ni satsa på en ny FIX vinterjacka med avtagbar fleece (dvs den säljs som begagnad men är ny med lapparna kvar) för 300 kr

eller

en vinterjacka (fodrad från Lindex, är begagnad men i bra skick) för 120 kr?  

• sarsparis

Skaljackan kostar 399:-, vinterjackan lite dyrare. tycker de är långa i storleken men normala på bredden.

Har känt på de jackor med avtagbar fleece, måste säga att jag föredrar en riktigt vinterjacka och en riktig skaljacka, tycke att den med avgtagbar fleece var lite för fodrat utan flecce. 120:- för en vinterjacka tycker jag låter som ett kap och hade slagit till!!!!

Svar på tråden Fix skaljacka? Storlek??