• Anonym (??)

Efter blodprovet har jag ont och en bula lika stor som en halv tennisboll!

Tog ett blodprov i torsdagskväll, efter en dag började det verka och göra ont. Nu kan jag knappt "röra" armen och har fått en röd/blå bula likt en halv tennisboll som är varm..

Börjar bli lite orolig nu.. Något ni vet?

• Svar på tråden Efter blodprovet har jag ont och en bula lika stor som en halv tennisboll!
  • viti

Kan ha blivit en infektion eftersom det är varmt. Det händer ju att man kan få blåmärken men det ska ju inte svälla upp, bli varmt och göra så ont att man inte kan röra armen. Ring 1177 och fråga, de kanske tyckera att du ska in på akuten och kolla upp det utifall du behöver antibiotika.

Ssk studerande
  • Anonym (??)
    viti skrev 2010-07-31 22:42:07 följande:
    Kan ha blivit en infektion eftersom det är varmt. Det händer ju att man kan få blåmärken men det ska ju inte svälla upp, bli varmt och göra så ont att man inte kan röra armen. Ring 1177 och fråga, de kanske tyckera att du ska in på akuten och kolla upp det utifall du behöver antibiotika.
    Ja jag kan ju inte stödja med armen, undviker att ta i saker mm. Den är verkligen som en halv tennisboll. Knall röd och lite lite blå. Sen är den varm och gör ont
Svar på tråden Efter blodprovet har jag ont och en bula lika stor som en halv tennisboll!