• Nr 14

ert bästa recept på pastasallad - paj - kladdkaka!

Hejsan!

Behöver hjälp med denna buffe! Det blir ca 45 vuxna och 15 barn. Har tänkt mig pastasallad och pajer alltså samt kladdkaka till efterätt. Kan man göra kladdkaka i långpanna eller är det bara i mitten det blir kladdigt då kanske (hårda torra kanter??) Mina vanliga formar (samt mammas och svärmors) kommer gå åt till pajerna...

ALLA recpet eller andra tips på bra buffémat mottages tacksamt!

• Svar på tråden ert bästa recept på pastasallad - paj - kladdkaka!
  • Majsan70

Köp aluminium formar till pajerna och kladdkakorna. Då slipper man dessutom disk efteråt. Kladdkaka med after eight är för övrigt ruskigt gott. Även med polkagrisar, men då får man vara lite sparsma med polkagrisarna om det inte skall smaka tandkräm.

• Nr 14

Aluminiumformar låter ju jättesmart! Har bara sett såna små formar som är ca 15 cm i dia men finns det större? Till matpajerna vore det bra med större formar. Toppenidé med minsmak - jag ääääälskar mint!!!!

• Majsan70
    Nr 14 skrev 2010-08-01 00:05:08 följande:
    Aluminiumformar låter ju jättesmart! Har bara sett såna små formar som är ca 15 cm i dia men finns det större? Till matpajerna vore det bra med större formar. Toppenidé med minsmak - jag ääääälskar mint!!!!
    Det finns ju fyrkantiga former man kan ha till pajerna. De runda är perfekta til kladdkaka.
  • Foffie

Jag och mamma gjorde följande pastasallader när min syster tog studenten:

- Salami, fetaost, ruccola, gurka, tomater, rödlök
    - Lufttorkad skinka, mozarella, basilika, tomat (olivolja, salt, peppar)

Båda gjorde vi med pennepasta. Gott med ändå smidigt!

• gson

god pajdeg; mjöl, flytande maragarin och kesella eller creme fr. degen ska kännas mjuk, inte torr men inte heller blöt.. ugnen i 10-15min på 225grader. sen fyller man på med allt gott... ost, 2del mjölk 1del grädde och oregano i redningen.. 25min ugnen.

i sallad brukar jag ha olika sallader, små bitar äpple, melon, majs, gurka, morötter, tomat, champinjoner, oliver, fetaost, russin och nötter- sååååå insain gött!!! lyxig sallad!

• Nr 14

Tack för alla bra idéer som ni delat med er av! Om nån mer har fler tips är det bara att skriva!!!

Svar på tråden ert bästa recept på pastasallad - paj - kladdkaka!