• glittercarro

Märkte inte att jag var gravid förens i 19 veckan, någon mer här som har varit eller är i samma sits?

Hej som ni ser på ruriken så märkte jag inte att jag var gravid förens jag var i 19 veckan och alla som jag har berättat det för, har blivit skeptiska och fattar inte hur jag inte har märkt det. Men jag har inte haft några speciella symtom, har inte haft illa mående m.m.  Det jag är nojig över är att jag både har druckit och rökt under denna tid jag inte har vetat, och är rädd för att barnet ska ha tagit skada, men jag hoppas verkligen att det här blir bra.
    Nu är vi jätte glada att vi ska ha barn men kan säga att jag fortfarande är väldigt chockad. Har ju missat halva min gravitet. Och  har bara vetat i drygt en vecka att jag ska bli mamma i december. Känns helt sjukt. Men underart och fantastiskt men ändå skrämmande.
    någon som har varit i min sits eller bara vill slänga iväg en kommentar så gör gärna det. Ha en fortsatt bra lördagskväll. :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-06 22:16
    Tack för alla värmande kommentarer ifrån alla. Har dock inte lärt mig hur man svarar på dom här i tråden, men jag har skickat iväg ett mail till alla er. :)
  • Svar på tråden Märkte inte att jag var gravid förens i 19 veckan, någon mer här som har varit eller är i samma sits?
  • mammasgullar

Vad skrämmande och roligt att få veta så sent, fördelen är ju att man slipper den jobbiga tiden då man oroar sig för missfall.
    Kan förstå att många blir fundersamma men tror det händer oftare än man tror att någon får veta väldigt sent att de väntar barn.

Och se det positivt, den roligaste tiden är ju andra halvan

Grattis till graviditeten!!

• hejsvej

Oj, förstår att ni blev överraskade! Har inte alls varit med om samma sak då jag VERKLIGEN märker när jag är gravid. Får typ alla symtom  man kan få ungefär, så det skulle inte gå att missa. Men vet att vissa är helt symtomfria och då går det förstås att missa graviditeten, iaf i början innan man blir tjock Har du haft mens under tiden?

Hur som helst, stort lycka till och Grattis! Det här blir säkert jättebra!

• JuliaåRonjasmammis

Inte för att jag är ung, men jag svarar ändå om det är ok?Flört

Min första grav upptäcktes i v 18. Hade precis börjat plugga igen,och det var rätt stressigt. Gick ner runt 7 kilo på några månader, "mensen" hoppade lite och varade bara några dagar men jag tog det som just stress.

Levde som vanligt, rökte, drack kaffe och även vin, men klarade inte av varken kaffe eller vin i större mängder utan att spy efter ett tag, men trodde då att även det  berodde på stress/magkatarr.

Inga svullna bröst, inget morgonillamående, mage platt som en pannkaka.

När mensen inte kom när den skulle hade jag redan börjat undra om nåt var fel, hade lite molande ont ibland, så jag beställde tid hos gyn.

Döm om min förvåning när jag ligger där på VUL och doktorn säger;  - "Men, du är ju redan i femte månaden!"
    Och jag sa; - "Femte _veckan_ menar du väl?!"

Men nejdå, femte månaden var det, vecka 18!

Det lilla pyret fyllde 14 nu i somras och har numera 40 i skor! Märkesfreak är han också, så de skor han växer ur, snor morsan! *stoltserar i Fred Perry-dojor för en gångs skull*

Skämt åsido, jag tror inte du behöver oroa dig! Men gå på kontrollerna på MVC och se till att du sköter om både dig och magen ordentligt! Visst kan man känna sig lite "lurad" på halva graviditeten, men å andra sidan - så skönt! Nu har du bara resterande hälften kvar innan du får underverket!Flört

Önskar dig all lycka till, om du vill fråga något speciellt så får du gärna inboxa mig, kram!

Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis

Glömde skriva att jag var 28 när det hände, så det var inget "för ung och dum för att förstå vad som händer"-syndrom heller.

Antar att du får höra en del sånt, pga att du är just ung,  hoppas du kan skaka av dig det!

Det här är nåt som kan hända  vare sig man är 28, 18 eller vilken ålder man nu har. Vissa graviditeter märks helt enkelt inte av på det sätt som de "ska".

Don't mess with my integrity!
  • Micahloven

Jag märkte inte förns vecka 20! Eller jag märkte inte ens, dom sa det till mig på sjukhuset ! :)

• carro1983

jag fick reda på det när jag var i v 18 och har snart vetat det i 2 veckor.När e du beräknad till att få??

• Novelli

Jag var 18 när jag fick mitt första barn och henne upptäckte jag inte förrän i vecka 17. Min mens kom bara varannan månad på den tiden och jag fick en blödning i mitten av Januari, då jag skulle haft mens. Blödningen var jättekraftig men varade bara en dag.

Då var jag i 5:e veckan utan att veta om det. 8 veckor till gick och jag var i 13:e veckan. Smal med varken mage eller ömma bröst. Inget illamående. Jag väntade två veckor på mensen som aldrig kom och när jag var i 15:e veckan så ringde jag gyn för jag hade upptäckt en stor "cysta" eller något på magen, den kändes då jag låg på rygg och höll in magen.

Jag fick tid efter 2 veckor då var jag i 17:e veckan hela tiden utan att veta att jag var gravid. Läkaren sa att jag var gravid, men jag trodde honom inte så de gjorde ett gravtest som var positivt. Han sa att jag var 16 veckor gånget men jag fattade inte vad som menades med det. Han sa att jag får räkna själv. Jag fick det till 4 månader.

Han gav mig en tid till akut ultraljud dagen efter. Jag hade inte en aning om vad det var för något, tro mig hade jag vetat så hade jag ju tagit med min sambo till UL, men han jobbade så jag tog med mamma som chaufför. Där fick jag se en liten bebis och för första gången kunde jag tro på att jag var gravid.

Jag kan säga att jag och mina kompisar drack, rökte och festade tungt varenda helg. Men flickan var helt frisk och är idag snart 25 år och nyutexaminerad sjuksköterska, så du ska inte oroa dig. Min fasta övertygelse är att de första månaderna måste det finnas något som skyddar barnet för annars skulle var och varannan unge vara skadad.

Lycka till!

• anjahakanson

Jag upptäckte min graviditet i vecka 22, och även hade jag haft symptom! Fast, det tänkte jag ju inte på då, det är ju inte det första man kopplar det till när man äter p-piller, så.. men det är väl först nu i efterhand jag kopplar ihop alla symptom och inte fattar själv hur jag kunde missa det så länge! ;o 

Svar på tråden Märkte inte att jag var gravid förens i 19 veckan, någon mer här som har varit eller är i samma sits?