• Dunderklumpen

Göteborgare med BF i augusti 2010, del 5

Det är dags för en ny tråd - Och denna gången kan jag faktiskt garantera att det blir åtminstone en bebis! :D

Här finns iaf vi som väntar smått i Augusti. För många av oss är det första gången, andra har lyxen av att veta vad som väntar ;)

Nyfiken på vad som sagts tidigare? Då kan du läsa mer om det på länkarna nedan:
    Del 4
    Del 3
    Del 2
    Del 1

Kort info om oss som är aktiva i tråden (enligt BF-datum)
    Klo
    Ålder: 25 i sommar
    Civilstatus: Sambo
    Yrke: Reklamproducent/Ljudtekniker
    Bor: Olskroken nu
    MVC: MVC Munkebäck
    BF: 29/07
    Kön: Vet ej, gissar tjej

josen 1
    Ålder: 24
    Civilstatus: sambo
    Yrke: förskollärare
    Bor: 2:a i sandarna
    MVC: Kungshöjd
    BF: 01/08
    Kön: Flicka

Alcarinque
    Ålder: 27
    Yrke: Lärare med inrikting förskola, förskoleklass
    Bor: Torslanda
    MVC: Torslanda
    BF: 02/08
    Kön: Enl. köns-ul den 07/04 så blir det en flicka

sisterinlaw
    Ålder: 24
    Civilstatus: Gift
    Yrke: Jurist
    Bor: Centralt
    MVC: Kungshöjd
    BF: 04/08
    Kön. Flicka (enligt 3D-UL)

Pyret85
    Ålder: bliviande 25 åring :D
    Civilstatus: sambo
    Yrke: barnskötare (Reggioförskola)
    Bor: Hisingen (Wieselgrensplatsen)
    Mvc: Brämaregården
    BF: 05/08
    Kön: ingen aning, gissar på en pojk

Dunderklumpen
    Ålder: 26
    Yrke: Webbredaktör
    Bor: Majorna
    MVC: MVC Majorna
    BF: 08/08
    Kön: Enl. köns-ul den 30/03 så blir det en flicka (hade "magkänsla" på en flicka från början)

stavfelet
    Ålder: 21
    Yrke: Butiksbiträde
    Bor: Hisingen
    MVC: Barnmorskegruppen
    BF: 11/08
    Kön: Ingen aning, men tror det är en liten pojk

kevlarsjäl1
    Ålder: 30
    Civilstatus: gift
    Bor: Östra Gbg
    Mvc: Barnmorskegruppen
    BF: 13/08
    Kön: inte en aning

Loreena
    Ålder: 26
    Yrke: Lärare
    Bor: Flyttar till Gbg, Biskopsgården i juni
    MVC: Borlänge, just nu
    BF: 21/08
    Kön: Min hemlis

72dagar
    Ålder: 25
    Yrke: Ingenjör men jobbar just nu deltid på 3 ställen
    Bor: Wieselgrensplatsen
    MVC: Brämaregården
    BF: 21/08
    Kön: Vet ej, tror på kille

Chiquita
    Ålder: 33 år imorrn 1/8
    Yrke: Förskollärare
    Bor: Hising Island
    MVC: MVC Brämaregården
    BF: 22/8
    Kön: Pojke sägs det enligt UL. (Har 2 flickor innan)

Erwanith
    Ålder: 23
    Yrke: Arbetssökande ljustekniker / Lisebergsanställd
    Bor: Mölndal
    MVC: Barnmorskegruppen
    BF: 27/08
    Kön: Pojk eller tös, men vi tror båda en pojk.

Väntar på Dunderklumpen med BF 100808
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-16 15:33
    Alcarinque - Nova 02/08 på BF

Klo - Ellen 03/08 på BF +5

Pyret85 - Anton 05/08 på BF

Dunderklumpen - Julia 08/08 på BF

Sisterinlaw - Boel 13/08 på BF +9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 14:13
    Kevlarsjäl1 - Edith 09/08 på BF-4
    Loreena - Milo 18/8 på BF +3
    chiquita b - Leo 20/8 på BF -2
    josen 1 - Celicia 15/8 på BF +14

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 14:43
    Stavfelet - Stella 06/08 på BF -5
    Kevlarsjäl1 - Edith 09/08 på BF-4
    Loreena - Milo 18/8 på BF +3
    chiquita b - Leo 20/8 på BF -2
    josen 1 - Celicia 15/8 på BF +14
  • Svar på tråden Göteborgare med BF i augusti 2010, del 5
  • sisterinlaw

Ah, med rätt turordning också .

BF 100804
  • Dunderklumpen
    sisterinlaw skrev 2010-08-01 11:24:00 följande:
    Ah, med rätt turordning också .
    Jepp, sånt är ju vilktigt :)
  • 72dagar

Sitter här och är jättesur, inte nog med att man sitter själv hela dagarna, nu drog sambon helt oväntat iväg tiil en vän och skulle pyssla med datorer *sur*. Inte precis som jag får köra nånstans (han tog bilen) och ska man göra nåt annat måste man ju typ ta med 3 kilo vatten, mat samt en bärbar toalett. Kunde ju gett mig lite förvarning så man kunde planera nåt. Börjar snart klättra på väggarna.

Välkommen välkommen chiquita b!

Pyret, jag ska också till annan bm måndag, kl 10, undrar om vi får samma igen :)

Fortfarande inte packat väskan, nån som har nåt tips på hur man ska komma igång med det?

• Alcarinque

*anmäler sig för dagens registering*

...och känner sig sur... Hur j-vla normalt är det att barn 2 inte behagar dyka upp förän efter en månad typ än 1:an?! Är sjukt less på förvärkar och konstanta sammandragningar som inte resulterar i nåt. Och det där förbannade benet som inte hänger med (72 dagar, du har visst det samma har jag förstått!)

Nåja. Jag fick idag veta att en nära vän ska ha tillökning och jag kan ju i alla fall känna mig lycklig över att jag inte ska gå typ 220 dagar till och vänta till i mars. Även om det känns så just nu...

72dagar skrev 2010-08-01 12:11:52 följande:
    Sitter här och är jättesur, inte nog med att man sitter själv hela dagarna, nu drog sambon helt oväntat iväg tiil en vän och skulle pyssla med datorer *sur*. Inte precis som jag får köra nånstans (han tog bilen) och ska man göra nåt annat måste man ju typ ta med 3 kilo vatten, mat samt en bärbar toalett. Kunde ju gett mig lite förvarning så man kunde planera nåt. Börjar snart klättra på väggarna.

Välkommen välkommen chiquita b!

Pyret, jag ska också till annan bm måndag, kl 10, undrar om vi får samma igen :)

Fortfarande inte packat väskan, nån som har nåt tips på hur man ska komma igång med det?

Fattar känslan. Gah. Ibland blir man bara matt på dem...

Väskan ja. Bara gör det! Har du skrivit en lista? Om inte så börja med det. Men jag hade sååååå svårt för att ta tag i det jag med. Nu står den dock i bilen och jag slipper se eländet.
    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Dunderklumpen
    Alcarinque skrev 2010-08-01 12:22:48 följande:

...och känner sig sur... Hur j-vla normalt är det att barn 2 inte behagar dyka upp förän efter en månad typ än 1:an?! Är sjukt less på förvärkar och konstanta sammandragningar som inte resulterar i nåt. 
    Jag är helt med, har sammandragningar och förvärkar varenda dag men det ger ju ingenting!*aargh* Idag är desutom värken i blygdbenet värre än någonsin, kan inte sitta, inta ligga så jag står.. står och äter, står och tittar på TV. *urk*

Har jag tur så lyckas jag övertala Daniel att köra en sväng till IKEA, att provsitta soffor och provligga sängar brukar pigga upp ;)
  • 72dagar
    Alcarinque skrev 2010-08-01 12:22:48 följande:

...och känner sig sur... Hur j-vla normalt är det att barn 2 inte behagar dyka upp förän efter en månad typ än 1:an?! Är sjukt less på förvärkar och konstanta sammandragningar som inte resulterar i nåt. Och det där förbannade benet som inte hänger med (72 dagar, du har visst det samma har jag förstått!)

Nåja. Jag fick idag veta att en nära vän ska ha tillökning och jag kan ju i alla fall känna mig lycklig över att jag inte ska gå typ 220 dagar till och vänta till i mars. Även om det känns så just nu...Fattar känslan. Gah. Ibland blir man bara matt på dem...

Väskan ja. Bara gör det! Har du skrivit en lista? Om inte så börja med det. Men jag hade sååååå svårt för att ta tag i det jag med. Nu står den dock i bilen och jag slipper se eländet.
    Japp har samma benproblem, blir rädd att ramla omkull.
    Sjukt trist väntan för dig! Känns ju som en evighet.
    Har skrivit en mil lång lista men kan inte få mig själv att faktiskt göra nåt åt den...skönt att du är klar  med din.

Får försöka peppa upp oss. Vet bara inte riktigt hur..:)
  • Dunderklumpen
    72dagar skrev 2010-08-01 12:11:52 följande:

Listan skrev jag för någon vecka sedan, men packade gjorde vi inte förrens i början av veckan när jag fick täta värkar på kvällen och vi faktiskt trodde att vi skulle behöva åka in :)

Jag har liksom dragit mej för att packa väskan mest för att de kläder jag misstänker att jag vill gå i efter förlossningen är sånt jag gärna dräller omkring i nu med = myskläder
  • Alcarinque
    Dunderklumpen skrev 2010-08-01 12:31:44 följande:
    Har jag tur så lyckas jag övertala Daniel att köra en sväng till IKEA, att provsitta soffor och provligga sängar brukar pigga upp ;)
    Haha! Här är det tvärt om. Inget kan göra mig så grinig som Ikea. Speciellt förvaringsavdelningen för där börjar alltid sambon muttra om vilken oordning det är i hans arbetsrum *s*

Hoppas ni får trevligt i alla fall. Vi var ju där och käkade en mjukglass. Inte fy skam!
    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • 72dagar

Lite samma här, mycket på listan används dagligen, typ tandborste och sånt. Vill inte heller lägga i mat som bara smälter då (kexchoklad). Det enda jag kommit på att jag vill äta. 

Zappar på tvn men sjukligt dåliga program just nu, ingen poppis tv-tid antar jag.

Jag kommer bli rätt så ensam i slutet av augusti i den här tråden :) hoppas vi iaf! 

• Pyret85

peppar, peppar er.. fast jag e nog lika less och gring som er!

härligt med en ny tråd, nu kanske några av bebisarna behagar komma, vi e ju i augusti!

jag har som sagt sovit så dåligt inatt pga värkar i ryggslutet, och det pga hissen igår, men nu börjar de ge med sig.

72dagar, hade vi inte haft planer för dagen hade du mer än gärna fått komma hit,så hade vi kunnat sura ihop...
    och väskan, ge dig bara den på att göra det innan sambon kommer hem. jag skall köpa till lite snacks,det saknas i min.

Svar på tråden Göteborgare med BF i augusti 2010, del 5