• Chiiiicka

Grannens katt kissar inne hos mig

På nätterna har ja mitt ena fönster lite öppet då ja gillar att ha de svalt och skönt när ja ka sova...nu e de så att grannens ena okastrerade hankatt kissar ner precis allt och skvätter i min lägenhet...varje morgon e de samma visa stinker kattkiss.
    Vet någon vad som gäller ?
    Ja har sagt till katt ägaren men hennes svar var att skrämma ut katten men ja kan ju inte sitta och vakta hela nätterna bara för de.

Katten har pissat ner alla mattor , soffan.dotterns leksaker...min stereo högtalarna ja asså precis allt e där katt stänk på...och ja orkar inte mer......någon som har tips och råd??

• Svar på tråden Grannens katt kissar inne hos mig
  • Kenneth b

Finns nån pryl man kan köpa o sätta i trädgårn o då håller sig katterna borta. Såg den på grannfejden, tv-programmet.

• marika o Oliver

kan du inte sätta upp nät eller kompostgrindar?

fy vilken jobbig sits...

Oliver 041120 Emilia 080615
  • Kenneth b

Är dina egna katter ute på natten oxå? Om inte så kan ju prylen vara uppe nattetid bara.

• Chiiiicka

Har öppet också för att  att min ena utekatt ska kunna komma in och ut hur han vill...annars skriker han på nätterna och de uppskattar nog inte grannarna direkt.

• marika o Oliver

Vad säger grannen då?

Har hon erbjudit sig att betala skadorna? tänkt att kastrera.
    Jag fattar inte att folk kan ha okastrerade katter ute, därav alla problem men hemlösa och vildkatter....

Oliver 041120 Emilia 080615
  • Chiiiicka

hon sägher bara att ja ska skrämma iväg honom men ja kan ju inte sitta uppe hela nätterna för att skrämma iväg honom.....nä hon ersätter inget alls....trots att de e skador för flera tusen bara soffan kostade flera 1000 lappar förra året.....dotterns dockhus e bara att kasta också men ne hon ersätter inget alls.

hon tänker inte kastrera katten på sommaren för då kan katten få infektion e hennes svar...

hade katten inte kissat inne hos mig hade ja absolut inte brytt mig om han sprang här inne...sånt stör mig inte alls...men när dom kissar då e de riktigt jobbigt..

• skorpionen80

Har du provat att polisanmäla henne? Hon ska ju ha koll på sina husdjur, tänk om det var hennes hund som sprang in till er?

• Chiiiicka

Nä de har ja inte gjort......vill inte behöva gå så långt....men kastrerar hon inte katten snarast så får de bli någon sorts åtgärd...e inte meningen att ja som redan har mega dålig inkomst ska behöva köpa ett nytt hem och dessutom betala för tapeterna katten har kissat ner när ja väl flyttar

• Kenneth b

Skaffa kattlucka, sån som bara släpper in dina katter(dom har speciellt halsband)?

Svar på tråden Grannens katt kissar inne hos mig