• Ts Mamma

HJÄLP - klädsel till 40-års fest

Jag behöver hjälp - massor med hjälp!

Jag ska på 40-års fest i början på September - min svägerska som fyller år.

Vad i helsefyr ska jag ha på mig?

Det hade för mig inte varit ett stort problem om det inte vore för att festen ska hållas på ett slott - klädseln är party och det kommer att vara en och annan kändis och högtuppsatt person på festen - jag har med andra ord inte vanan inne för den här sortens fest och har heller inga gamla bortglömda designer klänningar i garderoben - och heller inte ekonomin att köpa någon.

HJÄLP mig snälla - alla tips och ideer mottages tacksamt - allt från skor till klänning och frisyr.

By the way jag är ingen size 0 så det gör inget om en tipsen passar en normal åt det mulligare hållet på kropp (ja, jag ska leva på soppor nu fram till festen... )

Bara för att förtydliga - jag skiter i att det är kändisar på festen - men jag vill inte vara den som skämmer ut mig och kommer i jeans...

• Svar på tråden HJÄLP - klädsel till 40-års fest
  • Dixie

ojojoj -detta hade Magdalena Ribbing inte tyckt om - hemmagjorda klädselkoder.....

det svåra är ju med klädkor "party" att det är helt olika för olika personer........ hade jag varit dig hade jag kollat med svägerskan vilken typ av kläder de andra kommer att ha. 

• Ts Mamma
    Dixie skrev 2010-08-01 13:09:15 följande:
    ojojoj -detta hade Magdalena Ribbing inte tyckt om - hemmagjorda klädselkoder.....

det svåra är ju med klädkor "party" att det är helt olika för olika personer........ hade jag varit dig hade jag kollat med svägerskan vilken typ av kläder de andra kommer att ha. 
    Ha, ha, nä de e sant...

Jag vet ju vad hon kommer ha för kläder - men det kan jag ju glömma å drömma om - vägrar en klänning för mer än 5-600:- för en enda kväll...:-S

Jag har gogglat lite och kollat lite på Nelly.com och fallit för ett par modeller, bara jag blir klar i huvudet över vad jag ska ha på mig så blir det nog lättare, eller inte....:-O
Svar på tråden HJÄLP - klädsel till 40-års fest