• bebis maj 12

Fler 5 mån som äter lite?!!

Jag har en son på snart 5 månader som har ätit nan sen födseln och han har varit jätte duktig och ätit bra,med ca 3-4 tim mellanrum,förutom på natten då han bara äter en gång..men nu sista veckan så äter han nästan inget alls..typ 150 ml,ca 3-4 ggr/dygn..de kan gå upp åt 8 timmar ibland mellan ett mål..han kan äta sista flaskan kl 19 på kvällen och sen äter han inte förrän kl 03.30 för att sen äta nästa gång mellan 10-12 på dagen..Han är vaken och glad,inte alls trött å slö..sover normalt mycket under dagen..

Han har inte börjat med gröt o.dyl,då han inte vill ha..

Är detta normalt??

Andra sonen (14 mån) han har alltid ätit jätte bra och känner inte igen detta beteende.. 

• Svar på tråden Fler 5 mån som äter lite?!!
  • mariaheterjag

Min son blir 5 månader om 2 veckor. Han har sedan i alla fall en månad tillbaka börjat äta mindre och mer sällan. Har också märkt att han inte säger till så tydligt när han är hungrig, när han börjar gnälla är han SUPERhungrig. Jag gör så att jag erbjuder honom mat ganska regelbundet under dagen (om det går när han är nyvaken och pigg) ibland äter han då ett helt mål trots att han inte visat minsta tecken på hunger innan! Vill han inte ha så märker man det väldigt snabbt på att han kniper igen munnen.

Du kanske kan testa o mata var 4e timme? Jag har också pratat med Bvc då jag var lite orolig för min sons totala matintag och de sa att så länge barnet var glatt, piggt och går upp i vikt så ska det inte vara någon fara. En del barn behöver inte lika mycket mat.

• Maax

Min blir fem månader nästa vecka och det där med aptiten går upp och ner tycker jag. Vissa veckor tycker jag att han lever på luft och kärlek och vissa veckor så finns det ingen botten i honom. Men han går upp i vikt som han ska så jag oroar mig inte.

• Mjukis82

Det kunde varit jag som hade skrivit din trådstart!!! Min dotter blir 5 månader nästa vecka och är PRECIS likadan! Och jag blir helnojjig även om jag tänker att hon äter när hon är hungrig. Men det känns så himla långt mellan måltiderna emellanåt.
    Skönt att höra att det inte bara är vår dotter...

(¯`°?.¸ ღ♥ frujessicas.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Fler 5 mån som äter lite?!!