• plastkotte

vart köpa barnvagn i london? emmaljunga, eller tips på andra bra märken??

Vi väntar vårat första barn i december, en liten tjej :) och nu ska vi snart köpa en vagn, vi är båda superintresserade av en emmaljunga då vi var i göteborg i juni & kollade i en babybutik där dom hade många olika barnvagnar och märken, och emmaljunga var definitivt av den kvalité vi söker. 

men vart kan man köpa emmaljunga barnvagnar i london? 
    och ni får gärna rekommendera andra märken som är av samma typ av kvalité och pris, (självklart gärna samma kvalité till lägre pris)

jag har googlat och googlat och hittar inte mycket när jag försöker hitta butiker som säljer emmaljunga i london, men eftersom det bor nästan lika mycket människor där som i hela sverige + massvis med svenskar så är jag helt säker på att det måste finnas att köpa någonstans :)

supertacksam för svar!! 

• Svar på tråden vart köpa barnvagn i london? emmaljunga, eller tips på andra bra märken??
  • UpsyDaisy

Har alltid drömt om en Silvercross...hade jag bott i London hade jag köpt en sån :P

• plastkotte
    UpsyDaisy skrev 2010-08-01 13:11:42 följande:
    Har alltid drömt om en Silvercross...hade jag bott i London hade jag köpt en sån :P
    förklara gärna närmare, silvercross? det är vårat första barn och vi är inte alls insatta i barnvagnar och märken, vad man bör tänka på när man väljer, så kom jättegärna med tips!! Vi är helt lost när det gäller barnvagnar, det känns som en stor djungel!!

• FreeForAll

Jag hittade en jättefin emmaljunga-vagn på ebay, den hade bara använts i 7 månader och jag fick alla tillbehör med. Och den betalade jag £56 för plus frakt.

Det ante mig.
  • UpsyDaisy
    plastkotte skrev 2010-08-01 13:22:13 följande:
    förklara gärna närmare, silvercross? det är vårat första barn och vi är inte alls insatta i barnvagnar och märken, vad man bör tänka på när man väljer, så kom jättegärna med tips!! Vi är helt lost när det gäller barnvagnar, det känns som en stor djungel!!

Åh ja jag minns....var ett rent helvete att hitta vagn när jag skulle ha min dotter. Du har rätt, det ÄR en djungel.

Silvercross gör underbara liggvagnar i lite mer retrostil, men om ni letar efter en bra DUO vagn så tycker jag ni har rätt i att leta i Sverige eller Danmark istället. GB har inte samma klimat som Sverige så deras vagnar är inte lika tåliga. Det finns knappt liggvagnar i GB utan de flesta kör med sulky eller paraplyvagn redan från början, vilket inte är särskilt bekvämt för barnet. Det jag upptäckte efter att min dotter föddes var att många moderna vagnar har en alldeles för liten liggdel. Jag köpte en modern duo-vagn till en början med och dottern växte ur liggdelen på bara 3 månader (och hon var inte direkt stor) Det jag gjorde då var att köpa en liggvagn (en rymlig retro-inspirerad vagn) och sedan när hon var stor nog en sittvagn. Vill ni ha en DUO så se till att köpa en med en RYMLIG liggdel.
  • plastkotte
    UpsyDaisy skrev 2010-08-01 13:27:29 följande:
    Åh ja jag minns....var ett rent helvete att hitta vagn när jag skulle ha min dotter. Du har rätt, det ÄR en djungel.

Silvercross gör underbara liggvagnar i lite mer retrostil, men om ni letar efter en bra DUO vagn så tycker jag ni har rätt i att leta i Sverige eller Danmark istället. GB har inte samma klimat som Sverige så deras vagnar är inte lika tåliga. Det finns knappt liggvagnar i GB utan de flesta kör med sulky eller paraplyvagn redan från början, vilket inte är särskilt bekvämt för barnet. Det jag upptäckte efter att min dotter föddes var att många moderna vagnar har en alldeles för liten liggdel. Jag köpte en modern duo-vagn till en början med och dottern växte ur liggdelen på bara 3 månader (och hon var inte direkt stor) Det jag gjorde då var att köpa en liggvagn (en rymlig retro-inspirerad vagn) och sedan när hon var stor nog en sittvagn. Vill ni ha en DUO så se till att köpa en med en RYMLIG liggdel.
    tack för tipsen :) jo jag har märkt att många här i england köper skit när det gäller kvalité, vi har kollat på barnvagnar på alla möjliga babykedjor osv, och det känns som att dom flesta är i någon typ av plastig skitkvalité, känns typ som en leksak och inte alls stabilt och bra.

vi är ute efter en bra emmaljunga, problemet är bara att vi inte vet vilka butiker i london man kan köpa dessa på :/  
  • plastkotte
    FreeForAll skrev 2010-08-01 13:25:57 följande:
    Jag hittade en jättefin emmaljunga-vagn på ebay, den hade bara använts i 7 månader och jag fick alla tillbehör med. Och den betalade jag £56 för plus frakt.
    hur funkar det att köpa saker på ebay när man bor i uk? är det många som säljer saker inom uk? vet att det är många i usa som använder ebay, eller har uk ett eget ebay? hur var kvalitén på emmaljungan du köpte när dne var 7 månader gammal?
  • plastkotte

glömde tillägga att vi är alltså ute efter en barnvagn man kan ha från nyfödd upp till 3 år :)

• UpsyDaisy
    plastkotte skrev 2010-08-01 13:52:43 följande:
    hur funkar det att köpa saker på ebay när man bor i uk? är det många som säljer saker inom uk? vet att det är många i usa som använder ebay, eller har uk ett eget ebay? hur var kvalitén på emmaljungan du köpte när dne var 7 månader gammal?
    Jodå det är många som säljer på ebay i UK
  • FreeForAll
    plastkotte skrev 2010-08-01 13:52:43 följande:
    Ja, ebay.co.uk är en uk site, och så kan du söka på de som är närmast dig om du vill undvika frakt. Kvaliten på vagnen verkar jättebra men vi har inte börjat använda den än, bebisen är fortfarande i magen. Och det var både ligg- och sittdel med så den kommer kunna användas fram tills barnet ärr tillräckligt gammalt för att sluta åka vagn.
    Det ante mig.
  • plastkotte

tack för svaren :) har ni fler tips utöver ebay, för vi kommer att köpa en helt ny barnvagn är det tänkt, 

så någon som bor i london och vet bra butiker med barnvagnar av bra kvalité? och som kanske säljer emmaljunga?

Svar på tråden vart köpa barnvagn i london? emmaljunga, eller tips på andra bra märken??