• Superba Supernovan

Bra stabil sittvagn med fullt liggläge?

Hej

Har köpt en Emmaljunga Scooter till sonen som är 15 månader. Han börjar dock på dagis snart och där sover de ute i vagn, behöver därför en annan vagn med fullt liggläge. Emmljungan är ju inte ens nära fullt liggläge. Trist att jag inte tänkte på det innan, men så kan det gå. Någon som har tips på stabil bra sittvagn med fullt liggläge?
    Har varit sugen på Teutonia Timmy tidigare, men den har väl inte heller fullt liggläge? Gillar annars Teutonias stora sufflett, Emmaljungas lilla sufflett är ett stort minus tycker jag... Tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Bra stabil sittvagn med fullt liggläge?
  • cicci85

Vi har en Emmaljunga classic som sovvagn på dagis, hittade den på blocket för 500 kr. Har haft en teutonia rocky som sovvagn förut men den har mycket kortare sittdel. Emmaljunga är stor och rymlig och har en stor suflett.
    Annars tycker jag scootern funkar bra som sovvagn, man måste ju inte ha fullt liggläge. En nackdel är dock att det inte går att ta bort bygeln, kan bli lite trångt på vintern med åkpåse och allt.

• Åsa08

Vi har en Timmy och det är fullt liggläge. Vår dotter älskar sin vagn och jag tycker den är super smidig.

• Smulan 80

Vi har också en Timmy, rekomenderar den varmt. Den är tålig, har fullt liggläge och väger knappast något när man ska putta runt på den eller fälla ihop och ställa in i bilen. Vi bytte från en emmaljunga till en timmy, något vi inte ångrar. Detta var framförallt eftersom vår emmaljunga var så tung att köra och lite otymplig.

• Therese H

Jag köpte en beggad Brio som dottern har och sover i på dagis. Kostade mig ca 500:-

• bellsii

jag älskar denna vagn liten o smidig... super nöjd med den. fullt liggläge.
  • 2små2stora

Min dotter sover kanon i sin scooter trots att det inte är fullt liggläge. Hon har inga problem med att sova flera timmar i den, sover ofta hela nätter i vagnen när hon är sjuk. 

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • eilien

Kronan! Sjukt bra vagn, köpte den efter vår Emmaljunga city cross som vi oxå var jättenöjda med men Kronan är om möjligt ännu bättre.

Svar på tråden Bra stabil sittvagn med fullt liggläge?