• JessyIbo

Tips på vad man kan hitta på, planera och göra innan bebis kommer

Här kan vi ge tips på vad man kan hitta på, göra och planera innan bebis kommer till oss..

• Svar på tråden Tips på vad man kan hitta på, planera och göra innan bebis kommer
  • silhuett

Jag är inte gravid, men har två barn. Mitt tips är att hitta på roliga saker som du inte kommer kunna göra på ett tag när du väl fått barn. Gå på bio och konsert, åka bort över en weekend, köpa en massa tv-serier på DVD (för lycka till att du kommer få titta ostört på tv sen, det är bra att kunna pausa ).

• JessyIbo

Härliga tips, mera sånna = )

Tips på vad man kan köpa billiga, bra tv serier- dvd??

• silhuett
    JessyIbo skrev 2010-08-01 17:24:08 följande:
    Härliga tips, mera sånna = )

Tips på vad man kan köpa billiga, bra tv serier- dvd??
    cdon.se och discshop.se är där jag brukar handla ifrån. Sen hur dyrt det är beror ju på hur ny serien är osv. Men vet i alla fall att man kan köpa hela Vänner-serien för 7-800 kr nu. När jag och mitt ex köpte den kostade den 2500.
  • Jezamine

Vad gjorde du innan du blev med barn?

Avstängd tills vidare
  • Erkens mamma

Åhh pyssel av alla slag. Baka lite kakor och bullar och lägga i frysen för det är så bra att ha sedan när alla ska komma och titta på bebisen. 

Sedan skulle jag göra iordning för bebisen mycket tidigare än vad jag har gjort och tänkt..
    Första barnet var jag säker på att jag skulle gå över med så jag var halvfärdig när han kom i vecka 39.

Andra barnet tänkte jag att i vecka 37 ska jag vara så gott som färdig... Hon kom i vecka 36.

Trean kom i vecka 29 och då hade jag inte ens börjat...

Att ta mig mycket tid tillsammans med pappan skulle jag också göra och prata ihop oss om hur det kommer att bli sedan och vilka förväntningar man har på varandra.

Jag skulle också läsa på en hel del om amning. Jag var väldigt insatt i hur själva förlossningen gick till och vilka olika delar den bestod av -den är en dag eller två i tid räknat. Men amningen det ska man göra i typ 10-12 månader och jag hade ingen aning.

Lycka till!

• JessyIbo
    Etay skrev 2010-08-01 17:27:44 följande:
    cdon.se och discshop.se är där jag brukar handla ifrån. Sen hur dyrt det är beror ju på hur ny serien är osv. Men vet i alla fall att man kan köpa hela Vänner-serien för 7-800 kr nu. När jag och mitt ex köpte den kostade den 2500.
    Tack vännen, nu skall det tittas på film och serier = )
  • silhuett
    Erkens mamma skrev 2010-08-01 17:36:01 följande:
    Baka lite kakor och bullar och lägga i frysen för det är så bra att ha sedan när alla ska komma och titta på bebisen. 
    Och laga mat! Färdiga matlådor i frysen är guld värt när man är nybliven mamma.
    Pasta, potatis och ris kan ju bli lite äcklig när man fryser ner det, men man kan ju i alla fall tillaga grytor att frysa ner i portionsförpackningar. Köttfärssås, kalops, korvstroganoff, kycklinggrytor, lasagne, köttbullar m.m.
  • JessyIbo
    Erkens mamma skrev 2010-08-01 17:36:01 följande:
    Åhh pyssel av alla slag. Baka lite kakor och bullar och lägga i frysen för det är så bra att ha sedan när alla ska komma och titta på bebisen. 

Sedan skulle jag göra iordning för bebisen mycket tidigare än vad jag har gjort och tänkt..
    Första barnet var jag säker på att jag skulle gå över med så jag var halvfärdig när han kom i vecka 39.

Andra barnet tänkte jag att i vecka 37 ska jag vara så gott som färdig... Hon kom i vecka 36.

Trean kom i vecka 29 och då hade jag inte ens börjat...

Att ta mig mycket tid tillsammans med pappan skulle jag också göra och prata ihop oss om hur det kommer att bli sedan och vilka förväntningar man har på varandra.

Jag skulle också läsa på en hel del om amning. Jag var väldigt insatt i hur själva förlossningen gick till och vilka olika delar den bestod av -den är en dag eller två i tid räknat. Men amningen det ska man göra i typ 10-12 månader och jag hade ingen aning.

Lycka till!
    Ja pyssla är skoj, älskar att få jobba med händerna = )

För våran bebis, började vi nästan för tidigt att göra i ordning, men det är jätte mysigt och har blivit jätte fint.

Jag har läst mycket om graviditeten och förlossningen, men min barnmorska gav mig ett tips att börja läsa på om amning, så nu har jag börjat göra det.
  • JessyIbo
    Etay skrev 2010-08-01 17:43:23 följande:
    Och laga mat! Färdiga matlådor i frysen är guld värt när man är nybliven mamma.
    Pasta, potatis och ris kan ju bli lite äcklig när man fryser ner det, men man kan ju i alla fall tillaga grytor att frysa ner i portionsförpackningar. Köttfärssås, kalops, korvstroganoff, kycklinggrytor, lasagne, köttbullar m.m.
    Smarta tips, som oxå kan vara bra att göra nu i det här tidiga skedet, nu när man är lite extra trött = )
Svar på tråden Tips på vad man kan hitta på, planera och göra innan bebis kommer