• FinastE2010

Har han hosta eller är det gnäll? 5,5 mån bebis

Min son har länbge (vet inte hur länge) liksom hostat då han har gnällt låter det som, men nu tycker jag det mer och mer låter som hosta? Men svårt att evta ändå för det låter som han "gnällhostar" vet inte hur jag ska förklara. Men han kan ge ifrån ett gallskrik efter så man undrar ju om det inte är lungorna.. :/

Däremot är det ofta som han slutar "hosta" när man tar upp honom i famnen och är det hosta så borde han ju fortsätta även om jag håller i han..

Någon som vet?

• Svar på tråden Har han hosta eller är det gnäll? 5,5 mån bebis
  • Helene70

Min 7-månaderskille har gjort likadant sedan ett par månader tillbaka. Det är hans sätt att fånga min uppmärksamhet på och självklart så får han respons. Han har väl märkt att han kommunicera med mig genom att låtsashosta.Skrattande 

• Tigrino

Låter lite som det min son håller på med, han kan låtsatsnysa alternativt ta i riktigt rejält när han nyser så det ekar i hela huset. Då vill han att man säger "ooooj!" och så flinar han!  

• Tigrino

Hahaha, när man talar om trollen! 
    Grabben blir fem månader om en vecka och nu är hans favoritsysselsättning att låtsashosta. Och ännu bättre när man får stå upp i mammas och pappas knä, då blir man extra mallig  

• MaríaS

min dotter håller också på med det.. o funkar inte hostan så gallskriker hon för att fånga min uppmärksamhet... o jag vet ju själv att där är inget fel på henne förutom uppmärksamhet hon vill ha : - ) hon blir 6 mån om en vecka. de är väldigt smart de små : - )

• tandra

Våran tjej blir 6 månader i morgon och hon har hostat och haft sig i 2 veckor typ. I början va ja orolig att hon var påväg att bli sjuk, men sen vart det så jäkla genomskinligt haha hon ville bara ha uppmärksamheten Så nu varje gång hon hostar så säger ja "hosti hosti" och hela hon skiner som en sol. Dom är verkligen inte dumma dom små liven

• joiy

min dotter gjorde precis likadant. hon gör inte det så ofta nu för tiden. bara när hon ligger i sängen och inte kommer där ifrån. men nu har hon börjar krypa (åla sig fram) så hon kan komma till oss och på det sättet få vår uppmärksamhet för hon är ju såååå duktig   så när de kommer på annat som de får uppmärksamhet från så slutar de nog med hostandet helt hehe.. får ju hoppas för ibland låter de som om min dotter hostar upp lungorna. inte lika mysigt.

Svar på tråden Har han hosta eller är det gnäll? 5,5 mån bebis