Reagerar vi konstigt?
Vi är en familj som bor i ett "bra" område. Mitt bonusbarn på 7 år har många kompisar här som han leker med. Men idag har en av hans kompisar varit här sen kl 15 på eftermiddagen.
För det första kom denna pojke och fråga min man om det var okej om han kunde vara här en stund då hans mamma och kille med familj åkte på ärende (föräldrarna fråga inte utan barnet) min man sa okej då han ansåg för det var för några timmar. Detta har hänt förut med endast några timmar.
Nu är klockan över 20 på kvällen och inte en skymt av föräldrar. Han har fått kvällsmat och mellis hos oss. Men föräldrar har inte ringt och svarar inte på hemtelefonen. Vi har inga mobilnummer till de heller. De ringer inte oss och kollar läget.
Vi brukar lägga våra barn NU. Kvällrutiner m.m. Känns dumt att lägga bonusbarnet nu när kompisen är här hemma.
Vi funderar om klockan börjar gå över kl. 21 så får kompisen sova här... vi vet inte vad vi ska göra. Detta känns väldigt konstigt och dumt av hans föräldrar. Tycker vi, reagerar vi dumt? Vad ska vi säga till de när de kommer? Om de kommer? Vi tycker inte detta är acceptabellt då de inte själva pratar med oss om detta. Vi börjar bli oroliga.