• stockrosen

Pegasos World eller Pegasos Royal Eller Pegasos Resort

Solig Behöver hjälp med att välja hotell. Vad är den  stora skillnaden på dessa hotell...de två sistnämnda ser ju nästan likadana ut.
    Och hur ligger de i förhållande till Side som jag uppfattat verkar vara en mysig by?
    Två veckor i Turkiet i sep/okt.
    Två barn: 5 & 1,5 år gamla.

Vilket hotell är bäst och på vilket sätt?

Vad jag har förståt så är stranden "sämre" på Pegaos World när man har så små barn eftersom det blir snabbt djupt men jag frågar mig hur mkt man kommer ligga på stranden. Fast det klart att vi och barnen ( i alla fall 5-åringen) kommer vilja bada i haven några gånger ....

VAD tycker ni?
    Vad har ni för erfarenheter?
    Eller har ni andra bra tips?
    Ett krav för oss är balkong på rummet....

Tack på förhand!
  • Svar på tråden Pegasos World eller Pegasos Royal Eller Pegasos Resort
  • MyDream

Jag och min man bodde på Pegasos World för 4 år sedan när jag var gravid och var mycket nöjda!
    Som du själv skriver så är inte stranden den mest barnvänliga, den är fin men det blir djupt väldigt fort.
    Poolområdet är rena drömmen och det var oxå där alla barnfamiljer höll till.
    Maten var god och rummen fina. Var inne i Side en gång men det var inte mycket att se tyckte jag.
    Jag har varit i turkiet 6 gånger och den resan tillbringade vi mest på hotelletområde då det var så stort och det fanns allt man behövde där.

Året innan bodde vi på ett hotell som låg jämte dom 3 pegasos hotellen i Incekum.
    Stranden var fin och lång grund.
    Om vi skulle åkt med våra två barn som nu är 2 och 3,5 år så hade det inte blivit till Pegasos World utan hellre valt nått av dom 3 hotellen i Incekum för barnens skull. Mer att göra när du har 3 hotell att vistas på och bättre strand för barnen.
    Det går att promenera till Incekum "centrum" där det finns restauranger och shopping annars finns det massor att göra inne i Alanya.

• stockrosen
    MyDream skrev 2010-08-02 15:49:53 följande:
    Jag och min man bodde på Pegasos World för 4 år sedan när jag var gravid och var mycket nöjda!
    Som du själv skriver så är inte stranden den mest barnvänliga, den är fin men det blir djupt väldigt fort.
    Poolområdet är rena drömmen och det var oxå där alla barnfamiljer höll till.
    Maten var god och rummen fina. Var inne i Side en gång men det var inte mycket att se tyckte jag.
    Jag har varit i turkiet 6 gånger och den resan tillbringade vi mest på hotelletområde då det var så stort och det fanns allt man behövde där.

Året innan bodde vi på ett hotell som låg jämte dom 3 pegasos hotellen i Incekum.
    Stranden var fin och lång grund.
    Om vi skulle åkt med våra två barn som nu är 2 och 3,5 år så hade det inte blivit till Pegasos World utan hellre valt nått av dom 3 hotellen i Incekum för barnens skull. Mer att göra när du har 3 hotell att vistas på och bättre strand för barnen.
    Det går att promenera till Incekum "centrum" där det finns restauranger och shopping annars finns det massor att göra inne i Alanya.
    Tack för ditt svar. Så du föredrar Royal/resort hotellen när man har småbarn....ja, det är vad jag hört från andra också. Så det lutar nog åt det. Fast som du säger så har P World underbara pool..............svårt
  • MyDream

Vilket ni än väljer så kommer ni bo fint och barnen kommer att ha massor att göra.
    Det hänger ju lite på vad ni vill göra på semstern förutom bada i poolen.
    Jag hade bokat Royal, våra barn hade älskat kapten Nemos piratskepp mm men det har ni tillgång till vilket av dom 3 hotellen ni än väljer. Jag tror att ett av dom drar till sig mer barnfamiljer men jag minns inte vilket.
    Ring och hör med Nazar.
    Hoppas ni får en underbar resa.

Svar på tråden Pegasos World eller Pegasos Royal Eller Pegasos Resort