• LillaMiss Piggy

När sitta på pottan?

När sätter ni era små på pottan? Direkt efter att han/hon ätit/druckit nått eller väntar ni ett tag?

• Svar på tråden När sitta på pottan?
  • Jennass

Jag frågar när jag tycker att han ser lurig ut, och är han kissnödig så säger han JA och går till pottan eller toaletten som är nya favoriten! :)

Vila i frid älskade pappa, saknaden är enorm och du fattas mig! 14/6-2010 * johannaslillavita.blogg.se
  • LillaMiss Piggy

Jag fråga jämt och ständigt men hon vill inte gå på pottan längre och stunder efter att hon varit på pottan så kissar hon på sig Skrikandes

• Jennass
    LillaMiss Piggy skrev 2010-08-01 23:03:10 följande:
    Jag fråga jämt och ständigt men hon vill inte gå på pottan längre och stunder efter att hon varit på pottan så kissar hon på sig Skrikandes
    Hon kanske är i nån fas bara? Försök avdramatisera det hela lite.. eller ha blöja ett tag och försök igen om ett tag? Vet inte hur man "ska" göra. Har hört att barnen kommer i faser då de är mer "mottagliga" för att pottränas och att DÅ ska man försöka fånga upp dom.. men jag vette tusan om det stämmer heller..

hur gammal är hon förresten?
    Vila i frid älskade pappa, saknaden är enorm och du fattas mig! 14/6-2010 * johannaslillavita.blogg.se
  • LillaMiss Piggy

Hon är 2 år

Skulle kunna tro att det är nån fas. Det gick jättebra i ca två veckor men så började hon kissa på sig varje dag flera gången om dagen. Nu har hon blöja som hon egentligen inte heller vill ha men jag orkar inte med att tvätta matta och sittdynorna från soffan igen

• Jennass
    LillaMiss Piggy skrev 2010-08-02 06:54:55 följande:
    Hon är 2 år

Skulle kunna tro att det är nån fas. Det gick jättebra i ca två veckor men så började hon kissa på sig varje dag flera gången om dagen. Nu har hon blöja som hon egentligen inte heller vill ha men jag orkar inte med att tvätta matta och sittdynorna från soffan igen
    Okej, tuftt när de små inte alltid vill som man själv vill, men du ska se att hon säkert slutar trotsa snart och känner själv att hon hellre vill kissa på pottan än i byxan!
Svar på tråden När sitta på pottan?