• Anonym

Är ilningar i tänderna ett gravsymptom?

Jag har läst om en del som skriver att dom får problem med mun och tänder under graviditet. Är ilningar något av de?

• Svar på tråden Är ilningar i tänderna ett gravsymptom?
  • Jezamine

Hur är dina tänder i övrigt?

Avstängd tills vidare
  • Teskedsmamman

Njae, inte som gravsymtom... skulle jag säga...

Däremot är det lätt hänt att man tappar blomber, biter sönder tänder och får hål under graviditet, men då är det närmare halva graviditeten.

3 killar & pojke 11 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Thalis

Alltså varje kvinna är olika men jag har aldrig hört eller varit med om detta som gravsymptom.

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Anonym

mina tänder är friska och bra inga problem.. jag tänkte om någon vet om de är ett graviditetssymptom? annars måste jag till tandläkaren, dyyrt..

• Teskedsmamman
    Anonym skrev 2010-08-01 22:22:43 följande:
    mina tänder är friska och bra inga problem.. jag tänkte om någon vet om de är ett graviditetssymptom? annars måste jag till tandläkaren, dyyrt..
    Ilningar är beroende av känsliga tandhalsar, inte nödvändigtvis dyra tandläkarbehandlingar.
    3 killar & pojke 11 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Jezamine
    Anonym skrev 2010-08-01 22:22:43 följande:
    Men nödvändigt.Jag slarvade emd tandis besöken.Det kostade mig 26000kr ur egen fick.För tolv år sedan.Nu är det ännu dyrare.De pengarna kunde jag använt på annat.
    Avstängd tills vidare
  • Anonym (Tandtrollet)

Nej det är inget grav.symptom.
    Att gravida får problem med tänder handlar oftast om att de små äter vilket försämrar tandhälsan.
    Har du ilningar men inte är gravid så bör du gå till tandläkaren, speciellt om du har haft det ett tag.

• Anonym

Det var ett av mina första "symptom" faktiskt. Brukar verkligen inte ha ilningar (framtänderna) annars. Innan plusset kände jag det. Märkligt!? För mig beror det inte på ändrade matvanor eller liknande eftersom jag inte hunnit med såna förändringar. Eventuellt har det att göra med att tandköttet/slemhinnorna blir känsligare? Kanske man blir torrare i munnen också?

Svar på tråden Är ilningar i tänderna ett gravsymptom?