Kavi81 skrev 2010-08-08 15:34:35 följande:
Hej!
Vi ska oxå köpa en barn- och cykelvagn och min man vill gärna köpa en Chariot men jag tycker att den är alldeles för dyr (ca 10000kr inkl allt som ingår i croozern+hängmattan).
Det lutar nu åt en Croozer då den verkar ligga närmast i kvalitet. Nordic Cab har vi oxå tittat på men jag har läst att den inte har så bra stötdämpning. Fördelen med den jämfört med Croozer och Chariot är dock att ryggstöden är fällbara. Dock finns ingen hängmatta till bebisen som det finns till Croozern och Chariot. Har du en nyfödd som ska åka i vagnen (som vi snart kommer att ha)? Fördel med Croozer är oxå att jogginghjul ingår och det verkar bra på vintern när små svängbara hjul kanske kör fast i snön.
Det enda frågetecknet är hängmattan man har för bebisen och om man får plats med overall och allt i den, men man kanske kan ställa in en vanlig lift i den i vinter?
TS: vilka modeller har du tittat på?
Fummelfia: du får gärna berätta vad du tycker om Croozern när du fått den! (har du nyfödd som ska ligga däri oxå?).
Nu har vi använt vår Croozer ett tag och är såå nöjda! Kvaliteten är jättebra och jag den är inte alls tung att köra med som jag var rädd för! Ska ha nåt att göra med den låga tyngdpunkten som vagnen har eller nåt... Den är verkligen jättesmidig och snygg! Och det är jättelätt att sätta på det lilla snurrhjulet. Och "bagaget" är riktigt rymligt! Vi är som sagt jättenöjda!
Vet en svensk sida som säljer Croozer och Chariot Cougar billigt också.
www.bracykelvagnar.se
Vi har inget spädbarn, men man ska ju kunna ha babyhängmatta i bägge vagnarna. Men vill man använda vagnen som joggingvagn ska man nog välja Chariot framför Croozern.
Hoppas ni hittar vad ni söker!