• Mandel

Vad tjänar man på McDonalds?

Det är av ren nyfikenhet som jag undrar om någon här verkligen vet vad man har i lön när man jobbar på McDonalds.
    Vad får man när man står i kassan? Är det stor skillnad som nyanställd och efter 2-3år?

Tack för informationen!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden Vad tjänar man på McDonalds?
  • Skogshallon

De följer hotell- och restaurangs kollektivavtal. Har för mig löneförhöjningen kommer först efter fem års erfarenhet alternativt om du vidarutbildar dig inom restaurangen (skiftledare etc).

• Mandel
    Skogshallon skrev 2010-08-02 07:25:36 följande:
    De följer hotell- och restaurangs kollektivavtal. Har för mig löneförhöjningen kommer först efter fem års erfarenhet alternativt om du vidarutbildar dig inom restaurangen (skiftledare etc).
    Och vad innebär det i reda pengar?
  • God cares

Har inte sett din tråd förrän nu, men här står vad lönen är! www.hrf.net/index.php Det är riksavtalet som gäller. Jag har jobbat på McD i 3 år och har en timlön på 102,8 kr nu, men jobbar ingenting för tillfället eftersom jag fått ett nytt jobb.

• Tesserese

Det beror på hur gammal du är. När du är över 20 så börjar man på samma lön, under 20 så är det olika beroende på ålder. När jag började för 9 år sen hade jag en lön på ca 70 kr/tim. Nu är jag arbetsledare och har ca 121 kr/tim.

Eftersom det tillhör Hotell & Restaurang så är ju inte Ob-tillägget det bästa då man jobbar både kvällar, nätter och helger.

Generell löneförhöjning sker varje år sen kanske man har tur att få del av lönepotten som restaurangchefen får fördela som dom själva vill.

• Mandel

Tack för era svar!

Svar på tråden Vad tjänar man på McDonalds?