Ägglossning i slutet på mens?
Kan man ha ägglossning i slutet på mensen? Funderar på om jag har blivit gravid när vi hade sex i slutet på mensen sist. Är på BIM+6 och känner mig en aning konstig. Så kan man verkligen ha ägglossning så snabbt?
Kan man ha ägglossning i slutet på mensen? Funderar på om jag har blivit gravid när vi hade sex i slutet på mensen sist. Är på BIM+6 och känner mig en aning konstig. Så kan man verkligen ha ägglossning så snabbt?
puff...
Ja, det kan man. Det beror på hur lång cykel man har. Lutealfasen, alltså tiden från ägglossning till mens är oftast omkring 14 dagar. (Det är lite olika för olika kvinnor). Så om du har en kort cykel, eller lång mens, kan ägglossningen mycket väl komma i slutet av mensen.
Jag brukar ha lång mens...ca 14 dar.....men det varierar ganska mycket. Har dessutom oregelbunden mens så min cykel varierar från 25 till 40 dar. (mycket irriterande att aldrig veta)
Ok. Då är det ju inte alls omöjligt att du hade ägglossning i slutet av mensen. Som exempel kan man ju räkna din kortaste cykel. Alltså 25 dagar minus 14. Då hamnar du ju på dag 11, vilket i så fall blir i slutet av din mens. Svårt att veta eftersom du har så oregelbunden mens. Försöker du bli gravid? Testa med ägglossningstest om det inte blivit något den här gången i så fall så du vet när du har ägglossning. Om du gått så långt över BIM borde det hur som helt gå att testa nu så du vet om du är gravid eller inte. Lycka till!
Nä, vi försöker inte bli gravida nu. Mensen kom nu ikväll....så det var nog bara extrem PMS jag kände.