• Second adventure

Liseberg

Det är så typiskt att man äntligen får det där plusset som man längtat efter precis veckan innan man ska till Liseberg....
    Jag har lovat min syster att åka med henne och hon ser verkligen fram emot det. Jag åker allt i vanliga fall, men nu får jag ta det lugnare så klart. Får åka med min 3-åriga dotter dom mindre attraktionerna.Jag vill inte säga något om graviditeten än eftersom jag fått missfall tidigare i år. Men att åka Bergbanan,Flumride och balder kan det vara så farligt i vecka 5-6??? Höjdskräcken,Uppskjutet,kanonen får vänta till nästa sommar :(
    Men skulle jag få missfall pga dumma karusseller kommer jag aldrig förlåta mig själv! Åååå villket dilemma...

• Svar på tråden Liseberg
  • Lovely Miia

Jag har med precis plussat o ska till Liseberg i slutet av Aug..
    Jag vet inte om jag vågar åka ngt, haha.....

• Second adventure

Nu vill jag inte ens dit längre.... hur ska jag kunna motstå berg och dal banorna. Men det lär ju verka misstänksamt att jag ändrar mig helt plötsligt veckan innan. Har ju vetat om resan i 2 månader nu :(

• Jackie85

Jag tror du kan åka utan att vara orolig. Jag var med i en bilolycka när jag var i typ 4:e veckan och jag är nu i 18:e veckan. Åk du och ha skoj utan att oroa dig allt för mycket. Däremot kanske du skall ta det lugnt med sånt som snurrar då man ofta blir illamående lätt....

• Lovely Miia
    Second adventure skrev 2010-08-02 10:40:01 följande:
    Nu vill jag inte ens dit längre.... hur ska jag kunna motstå berg och dal banorna. Men det lär ju verka misstänksamt att jag ändrar mig helt plötsligt veckan innan. Har ju vetat om resan i 2 månader nu :(
    De blir inte som man alltid tänkt sig...
    Men flumride o colorado e OK åka...

men eftersom jag mår illa o kräker ibland lockar de inte att åka, haha...

hade vatt snyggt att kaskadkräka rätt ut i vattnet när man åker flumride, hahaaha

spökhotell gasten ska jag iaf gå på :D
  • Milagros

Jag hade inte åkt  något, men sen är jag väldigt nojjig oxå.
    Lycka till och hoppas att ni får fint väder och skoj!

• Mia386

Var en tråd om detta tidigare i sommar, och hennes BM hade gett klartecken att åka allt, men att passa sig lite, just eftersom man blir lätt illamående. 

Ring till MVC och fråga vad de säger.  

• nettan87

det är ingen fara att åka karuseler.

• ingensignatur

jag var där förra veckan o jag e i v 20. Min bm sa att sålänge de inte studsar för mycket o de inte finns nån varningsskylt så e de ingen fara att åka. Jag åkte flumeride kollerado o jukebox, hade nog åkt mer om de inte vart sån kö. Åkte iofs alla barnkaruseller oxå :D

• Second adventure

ok, ja åker jag dit så msåte jag åka flumriden,bergbanan i alla fall ...kanske balder med och alla barnkaruseller med! Fast jag lär bli lite yr kanske illamående så vem vet jag kanske inte kan åka något alls
    tycker jag mår illa bara av att åka bil just nu :/

• Tingeling83

jag åkte massa karuseller , visste ej jag var gravid , men var vecka 10 när jag var där .. tog test när jag kom hem för mens av sen , mådde illa m..

Kärlek
  • Vårtur2010

Var på Gröna Lund för knappt 2 veckor sen, är i v 7. Läkaren sa att bungy jump inte var att rekommendera, vi har ju inte kommit så långt så det kan inte vara ngt fara. Är ju så litet där inne och en massa annat ivägen, höll emot lite extra när jag åkte berg o dalbanorna. Att skratta och vara glad kan enbart vara positivit. Struntade bara i de karuseller jag tyckte var äckliga.

Åka på, tror inte att det spelar någon roll i slutändan!!

• lilla smultron

Liseberg själva säger att de rekommenderar EJ att åka när man är gravid. Mestadels för att de inte ska kunna sägas vara skyldiga om något skulle hända, men även för att risker finns!

Jag hade aldrig åkt något nu när jag är gravid!

• Hannathu

Det är ffa senare som man inte bör åka vissa saker eftersom säkerhetsbyglarna kan trycka rätt rejält (jag brukar få blåmärken av dom annars) 

Så tidigt i graviditeten så hade jag inte tvekat att åka, det är ju inte värre än att springa eller rida fälttävlan och det finns inga restriktioner mot så länge det känns OK (min tränare red till v 38 när hon inte kom upp längre)

• Creyla

Jag var på Liseberg och åkte allt när jag var gravid med sonen. Det ska inte vara någon fara så tidigt i graviditeten.

• DeniseL

är i v.32, var där i helgen o åkte karuseller men inte allt så klart, men de går att åka om man bara tänker sig för =)

• Second adventure

Finns det någon som fått missfall av att åka berg och dalbana? Vet inte om jag vågar riskera något, men när jag väl är där kommer det förmodligen bli svårt att motstå och eftersom jag åker allt annars väldigt misstänksamt så jag får säkert avslöja hemligheten på tok för tidigt........

• Hannathu

En frisk graviditet kommer inte ut pga tunga lyft, berg och dalbanor mm. Däremot kan det starta ett missfall som ändå skulle kommit.

Svar på tråden Liseberg