• Elinore

vad tycker Ni om "Greta" ?

ja..just som rubriken lyder: vad gillar ni namnet Greta?
    jag själv tycker att det låter gammaldags och vackert....
    åsikter tack!

• Svar på tråden vad tycker Ni om "Greta" ?
  • Else

Jag är inte så förtjust i namnet, men de gamla namnen börjar komma tillbaka ordentligt nu. Så är det till ett barn så kommer det nog vara "rätt i tiden"...

• Elinore

tackar
    har alltid gillar gamla namn, främst på flickor dock...vet inte varför... får jag många flickor så blir det:Elsa, Greta, Elsie, Ingrid, Astrid att välja på....

• Else

Eller varför inte Else... Skrev det i en annan tråd också där någon funderade på Elsa, Elsie men jag tror inte det gick igenom

• Elinore

Else är fint det också..men, jag har en släkting i åtanke med elsie.... hmm..tror jag gillar namn som börjar med E...kanske blir fånigt med flera i familjen med E i förnamn? (heter ju själv Elinore) ?

• snobben

Min mormor heter Greta och skulle vi få en dotter nån gång så kan vi tänka oss det namnet. Det är sött.

• MrsJones

Jag tycker själv att Greta är en gammal tant, men Grete med E tycker jag däremot är jättefint. Konstigt vad en liten bokstav kan göra.

• julmusten

Min mormor hette ocksa Greta. Om det inte skulle vara for att vi bor i USA sa ar det definitivt ett namn jag skulle ha i atanke. Det kanske blir andranamn i stallet eller nat sant, (om det nu blir barn nagon gang!!! ).

• milimina

jag avskyr det... men det är för att min knäppa farmor heter så. har alltså tyvärr helt fel associationer till det namnet. greta garbo är t ex en mkt trevligare association

Svar på tråden vad tycker Ni om "Greta" ?