vad tycker Ni om "Greta" ?
ja..just som rubriken lyder: vad gillar ni namnet Greta?
jag själv tycker att det låter gammaldags och vackert....
åsikter tack!
ja..just som rubriken lyder: vad gillar ni namnet Greta?
jag själv tycker att det låter gammaldags och vackert....
åsikter tack!
tycker det är fint..
Jag är inte så förtjust i namnet, men de gamla namnen börjar komma tillbaka ordentligt nu. Så är det till ett barn så kommer det nog vara "rätt i tiden"...
tackar
har alltid gillar gamla namn, främst på flickor dock...vet inte varför... får jag många flickor så blir det:Elsa, Greta, Elsie, Ingrid, Astrid att välja på....
Eller varför inte Else... Skrev det i en annan tråd också där någon funderade på Elsa, Elsie men jag tror inte det gick igenom
Greta är fint....!!
Else är fint det också..men, jag har en släkting i åtanke med elsie.... hmm..tror jag gillar namn som börjar med E...kanske blir fånigt med flera i familjen med E i förnamn? (heter ju själv Elinore) ?
Min mormor heter Greta och skulle vi få en dotter nån gång så kan vi tänka oss det namnet. Det är sött.
Jag tycker själv att Greta är en gammal tant, men Grete med E tycker jag däremot är jättefint. Konstigt vad en liten bokstav kan göra.
Min mormor hette ocksa Greta. Om det inte skulle vara for att vi bor i USA sa ar det definitivt ett namn jag skulle ha i atanke. Det kanske blir andranamn i stallet eller nat sant, (om det nu blir barn nagon gang!!! ).
jag avskyr det... men det är för att min knäppa farmor heter så. har alltså tyvärr helt fel associationer till det namnet. greta garbo är t ex en mkt trevligare association