• MammatillAxel

Avslöja graviditet runt jul- roliga sätt efterlyses!

Som rubriken lyder är jag ute efter roliga sätt att avslöja en graviditet på runt jul. Det klassiska med julkort har jag redan funderat på, men tänkte att ni därute säkert kan komma upp med fler roliga tips vilka tacksamt tas emot!

• Svar på tråden Avslöja graviditet runt jul- roliga sätt efterlyses!
  • Waersta

Vi tog det på julafton och la en kanelbulle i ugnen och satte på belysingen i ugnen..

• Echidna

Det beror ju på vem du ska överraska. Ska du överraska mor/farföräldrar - köp nåt där det står Världens bästa morfar/farfar osv. Är det flera så kanske ni kan skicka kort med ultrabilden på.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • LillFia

Slå in ultraljudsbilden i julklappar.
    Annars gillar jag förslaget med bullen i ugnen, haha!! :D

• MammatillAxel

Kanske ska tillägga att det är barn nr 2.... så de är ju redan mormor/farmor... men de är de närmaste inom familjen jag tänker på och vi vill göra det på ett roligt sätt. Förra gången bakade vi en tårta på och skrev: "en bebbe till familjen!"

• Johanna  ssk

Vi tryckte upp en tröja med texten storebror och så BF datumet under. Och åkte dit, kul.

• ploten

Vi tog på blivande storebror en tröja med texten "storebror" på julafton, när min mans föräldrar var här, och så "favorit i repris" på juldagen, när mina föräldrar var här.

• Lexie77

Rama in UL-bilden och skriv en hälsning i form av tex: God Jul mormor och morfar, vi ses den BF-datum.

Svar på tråden Avslöja graviditet runt jul- roliga sätt efterlyses!