• Frediza1980

Skor till barn med väldigt tjocka fötter??

Hej på er!
    Jag kan inte hitta skor som min lille kille får i sin fot i..han är 18 månader och hans fot är nog rundare än vad den är lång. Var nyss på vincent och dom hade inga skor till så tjocka fötter...samma sak på flera andra butiker.
    Är det någon som har tips på vart jag kan hitta skor till min lilla älskling.
    tack på förhand

• Svar på tråden Skor till barn med väldigt tjocka fötter??
  • Dr Mupp

Kavat. Det enda som passat mina barn och deras bollfötter.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Frediza1980

Tack för ditt svar! Kavat funkar inte heller.. hans fötter är för "höga" för dom..vet inte riktigt vad jag ska göra... i sommar har det ju gått bra med sandaler men nu med gummistövlar och senare vinter skor... vill ju inte att lille gubben ska frysa i vinter 

• sarsparis

Skulle också säga kavat, testa viking då kanske. min son hade förra hösten och väldigt tjocka fötter med hög fotrygg, de enda vinterkängorna som passade var just viking. Även euroskos egna märke ponny har funkat på sonens fötter. Han har även haft från dinsko som faktiskt nog är de bredaste skorna han haft, kommer dock inte ihåg vad märket hette. Tack och lov har de smalnat av nu så vi kan välja och vraka bland skor :)

• hakalith

samma problem här.. även fortfarande och nu är han 4 år.. men jag köper street skor på sportaffärer.. hans första skor va ett par nike fotbollsskor som jag köpte på stadium... gå till sportaffärer där hittar du!!

• bridgemountain

Min son har samma, testa kavat som har en bred kardborreplös, som gör att man kan öppna dem nästan ända ner på tårna, då funkar det ofta!

• Puss och Kram
    hakalith skrev 2010-08-03 21:28:54 följande:
    samma problem här.. även fortfarande och nu är han 4 år.. men jag köper street skor på sportaffärer.. hans första skor va ett par nike fotbollsskor som jag köpte på stadium... gå till sportaffärer där hittar du!!
    Japp samma här sonen har etnies skateskor...
  • Frediza1980

Tack för era tips! jag ska testa sport skorna. Kavat med breda karborspännet har vi testat men det går inte hans förhöjning av foten kommer precis vid tårna och är väldigt kraftig direkt så dom går inte... och så ska jag prova dom andra märkena   Kuoma har jag aldrig hört talas om, vart hittar jag dom?
    tack ska ni ha

Svar på tråden Skor till barn med väldigt tjocka fötter??