• sophia08

Babyproffsen i Barkaby

var  på  Babyproffsen   i Barkaby  för  ett  tag  sedan  för ett  köpa  en  barnvagn  till   till  min  bebis  som  kommer   till  hösten.
    Vi  fick hjälp  av  en  kvinna som  heter  Anna  som  är ägare  till  butiken.
    Hon var  jätte trevlig     och  sålde  på oss  flera   saker  bla  annat  en  skötväska  som  jag  redan  använder  eftersom  vi  har  ett  till  barn.
    Häromdagen  så  började  min  skötväska    börja  att  larma   när jag  fick  in i  affärer?  Jag  började  att  plocka  bort  allt  som fanns  i  väskan  men  den  larmade  fortfarande.
    Jag  åkte   dagen  efter till Babyprofssen i Barkaby  och    träffade  Anna  som  hade  sålt  väskan  till mig, jag  var  trevlig  mot  henne  och  undrade  vad  som  kan  vara  fel  hade  dom glömt att  larma  av  väskan.
    Anna  blev otrevlig  och  sa  att  det inte  är hennes  fel   och  om  jag  har  problem med  väskan  så  får  jag  kontakta   leverantören.  Hon  ville  inte  hjälpa  mig  jag  frågade  även  om  jag  kunde  få  reklamera  väskan  och  det  fick  jag inte  heller  göra.
    Det  slutade   med  att   Anna  bad  mig  lämna  hennes  butik .
    Jag  har  aldrig  träffat på  någon  sådan  otrevlig  person  under  mitt  liv.
    Nu  siiter jag  är med  en  skötväska  som  larmar  i  varje  butik

• Svar på tråden Babyproffsen i Barkaby
  • bonnieloveskim

slutar aldrig att häpnas över andras ovillighet att hjälpa till.

Leta i varje skrymlaoch vrå i skötväskan efter något som verkar sitta fastklistrat i väskan. Det kan sitta djupt ner i en ficka ofta gömmer man de små rackarna väldigt bra . Det är klistrat som ett klistermärke så det går att rycka bort.
    Det borde inte vara insytt i väskan... men leta leta på...

• sophiie

Åkt till en annan babyproffsen.. Nån måste vara villig att hjälpa dig, om de är rädda om sitt rykte!

• Anonym (L)

Den larmade inte i hennes butik då?

• Anonym

Man upphör aldrig att förvånas.. Jag skulle ta kontak med Babyproffsen centralt & berätta det här.
    Självklart har du rätt att reklamera väskan!!!

Hon måste ju själv hört att det larma när du gick in i butiken ???

Rekomenderar dock ingen att gå till Babyland på Outlet i Barkarby heller, pga jätte dålig personalpolitik.

• Anonym (kajsa)

Min sambo vägrar att gå in i någon BP butik just pga av att han är så insatt i hur deras personalpolitik är. Han skulle aldrig gynna dem och med det lilla jag vet, så går jag till allt annat än just BP och läser man sådana här trådar så får man än mer vatten på sin kvarn och väljer andra alternativ.

• annat82

"Skönt" att se att någon tycker som jag. Babyproffsen i Barkarby har den otrevligaste personal jag träffat i en barnbutik. Ganska säker på att det är ägaren jag träffat de 3 gånger jag besökt butik.

En gång frågade vi lite frågor om en vagn och fick mest veta hur vi skulle sköta våra liv i stället i princip.
    Idag tänkte jag att vi ger dem väl en chans till då vi varit på Babyland och letat efter Brio lära-gå-vagn, men de var slut och kunde inte heller hitta sina Micki som skulle finnas i lager.
    Sa att vi testar Babyproffsen igen, även fast vi träffat dem förr. Såg Micki i butiken, classic eller vad deras flerfärgade modell heter. Vill mest ha brio av gamla minnen själv ;) Så frågade om de hade Brio, fick till svar att "Nej, vi tänker inte sponsra Brio längre för att ÖB säljer Brio" Just att det var pga av att ÖB säljer Brio så vill inte hon göra det, med en väldigt otrevlig ton. Dessutom att de bara har den flerfärgade Micki för att det var den de vill ha.

Tycker hennes inställning är väldigt konstig och hon verkar inte vilja sälja något alls.

I ditt fall tycker jag verkligen du ska kontakta Babyproffsen centralt, reklamera varor ska det väl alltid finnas en möjlighet att göra.

För vår del slutade det med att vi köpte Brios vagn på ÖB väldigt mycket billigare.

• Toffelina

Jaa du....
    Kan börja med att säga att Anna äger inte butiken hon driver den bara åt babyproffsen.
    Sen är hon en jättetrevlig säljare....Tills det blir problem då är hon värre än babyland i barkaby och dem skulle jag kunna skriva en bibel om...
    Hon är inte intresserad av service överhuvudtaget.
    Men gör så att du ringer till babyproffsen på kungsholmen de är supertrevliga och de säger själva att de får ungf 90 procent av barkabys (babyproffsens) kunder som fått dålig service på barkaby till sin butik.

En vännina till mig har en dålig klädsel som selar och grejor gått av på efter 8 månaders sporadisk användning. Och Anna dömde ut det helt...Hon sa att det var min vänninas fel och att det gick inte på garantin. Då blev min vän arg och krävde numret till hennes chef och då fick hon det. Sen när hon kom hem och ringde det gick det till kungsholmen som efter att min vän förklarat sitt ärende förklarat att hon fått fel nr och att det inte var första gången det hände.... Men hon fick rätt nr av han som svarade och när hon ringde chefen sen då och förklarade vad som hänt med vagnen sa han att Anna förklarat något helt annat som inte gick på garantin men självklart gick detta på garantin och han skulle skicka det direkt till kungsholmen (som hon begärde) och att han beklagade å Annas vägar att hon sagt fel saker så han sa till henne att det inte gick på garantin.....
    Så kontentan hon ljuger för sin chef för att slippa ta kostnaden själv för vad det skulle kosta att åtgärda fel som SKA gå på garantin....
    Jag har iallafall handlat färdigt där och jag hoppas fler låter bli så hon får sig en tankeställare....

Svar på tråden Babyproffsen i Barkaby