Silvertejp! Era bästa tips.
Jag tänkte att det kunde vara trevligt att samla alla tips, idéer och användningsområden för allas vår universaltejp: Silvertejpen!
Jag tänkte att det kunde vara trevligt att samla alla tips, idéer och användningsområden för allas vår universaltejp: Silvertejpen!
Tejpa fast dammsugarrör ochsopkvast. Sen kan man också tejpa fast munnen på skrikiga barn
Min sons sulky gick megasönder innan sommaren. Vi som behövde vagnen på semestern. Istället för att köpa ny vagn använde jag silvertejp och lagade eländet. Till hösten börjar vi cykla. Vagnet har gjort sitt (4 år gammal) och jag slapp köpa ny tack vare tejpen! Heja silvertejp!
Här kommer mina tips:
Täta badrum. Om man har gammal plastmatta på väggarna och fogarna börjar släppa, så funkar silvertejp som temporär tätning medan man söker hantverkare för renovering. Jag skämtar inte, detta rekommenderades av försäkringsbolagets besiktningsman som alternativ till silikon. Vi smetade på silikon under tjepen dessutom, och fick inga fuktskador, trots att det tog oss ett år att hitta hantverkare och få badrummet renoverat. Ändå var det i duschhörnan som fogarna hade släppt!
Megaklädroller. Som hundägare är det ju inte bara kläder som behöver rollas utan även t.ex. mattor... Dammsugaren är ganska värdelös på att suga upp hundhår, åtminstone från ullmattan. Så nu testade jag att ta en lagom stor och stadig kartongtub, och virade silvertejp runtom med klibbsidan utåt. Sedan använde jag det som "mattroller". Men istället för att riva bort tepjen när den blivit oklibbig, så virade jag på ett nytt lager och fortsatte rolla. Det går visserligen åt ganska mycket tejp, men vansinnigt effektivt.
Tejpa ihop en prucken tank och en sprucken lampkåpa på en moped, det håller minst 6 månader i stöten!
(min dotters pojkvän kom med detta tips)
jag funderar på att tejpa vårat avgasrör som är lite trasigt nånstans...tror ni det funkar?
Kul tråd
Laga rosthål i bilar (om man vill vara riktigt seriös så tar man spackel över tejpen också)
Tejpa upp för långa gardiner
Jag kan starkt rekomendera gaffatape istället för silvertape. Fäster bättre och blir inte kladdigt som det gärna blir av limmet i silvertapen.
va e nu då gaffatejp?? (Nyfiken)
Annars används faktiskt silvertejp tom att täta byggskarvar innan allt annat ska på....