• Skruttan0903

Magsjuk och är i V 36....

Mår pyton.

Ont i huvudet, diarré och ont i kroppen..
    Presic druckit resorb och hoppas att jag blir bättre.
    Annars vill dom sätta dropp på mig...

• Svar på tråden Magsjuk och är i V 36....
  • Philippa

Enda fördelen med magsjuka är ju att den brukar gå över på något dygn...

Krya på dig!

• My first angel

Jag är gravid i vecka 33 och har åkt på någon typ av magsjuka. Fick panikont i magen igår och ringde till förlossningen för att rådfråga. De tyckte att det var bäst att åka in för kontroll. Allt var bra med bebisen och de gjorde ett ultraljud. Bebisen låg på tvären och läkaren sa att det kunde vara farligt om mitt vatten skulle gå nu eller att jag fick värkar när bebisen låg så. Bebisen är ju inte på gång ännu. Han bokade in ett nytt ultraljud om en månad för att se att bebisen låg fixerad. Läkaren trodde att jag råkat ut för någon magsjuka av något slag och behövde inte vara orolig för bebisen. Kändes skönt att höra.

• Skruttan0903

Vad skönt, det fick inte jag någon erbjudan om ringde ändå förlossningen 2ggr..
    Va uttorkad sa dom så drick vätskeersättning, blir det inte bättre så får du komma in och få dropp.
    Känndes som jag var till besvär.
    Men ska idag till barnmorkskan och mår bättre men det känndes olustigt.
    För jag har inte haft förvärkar förenns nu..
    Men hade jag kännt att det varit stilla i magen hade jag åkt in direkt,
    men det rörde sig men lite lugnare...
    Det där med på tvären måste jag ta med BM för det gör min ofta, lägger sig som en limpa rakt över..

• My first angel
    Skruttan0903 skrev 2010-08-04 07:28:55 följande:
    Vad skönt, det fick inte jag någon erbjudan om ringde ändå förlossningen 2ggr..
    Va uttorkad sa dom så drick vätskeersättning, blir det inte bättre så får du komma in och få dropp.
    Känndes som jag var till besvär.
    Men ska idag till barnmorkskan och mår bättre men det känndes olustigt.
    För jag har inte haft förvärkar förenns nu..
    Men hade jag kännt att det varit stilla i magen hade jag åkt in direkt,
    men det rörde sig men lite lugnare...
    Det där med på tvären måste jag ta med BM för det gör min ofta, lägger sig som en limpa rakt över..
    Ja det var skönt att de kollade så att alt var bra, men flera som jag pratat tycker att läkaren var konstig. I vecka 33 är det inte jätte vanligt att bebisen är fixerad redan. Det där kollar ju BM med tiden när det böjar närma sig. Tjejkompisen blev riktigt upprörd av vad läkaren sade. Det finns ju massor av plats fortfarande att röra sig.
    Oroa dig inte du heller!
  • sessessa

Fick magsjuka i v38, kräktes en hel natt.
    Fick bädda på golvet i badrummet för att hinna dit innan jag kräktes, man var ju inte direkt snabb!
    Hoppades lite på att de skulle starta förlossningen, men icke. Fick massa förvärkar men inget mer..

• Skruttan0903

Har nu bara lite förvärkar och en mage som mår som den vill..
    Hört att man kan bli dålig i magen på slutet av graviditeten...
    Hoppas det lanar av..
    Va på koll och BM sa att det lät bra och lillskrutten rör på  sig!

• My first angel
    Skruttan0903 skrev 2010-08-06 09:13:29 följande:
    Har nu bara lite förvärkar och en mage som mår som den vill..
    Hört att man kan bli dålig i magen på slutet av graviditeten...
    Hoppas det lanar av..
    Va på koll och BM sa att det lät bra och lillskrutten rör på  sig!
    Vad skönt att allt är bra. Jag är normal i magen igen och mår prima. Men man blir lite försiktg med vad man äter.
Svar på tråden Magsjuk och är i V 36....