• jonnis80

Hjälp mig....vad heter filmen???

Jag tror den är från 90-talet och att det är Diane Keaton som spelar "huvudrollen" som en (jag tror) cancersjuk mamma.
    I en scen dansar hon med sin dotter i sovrummet till låten "i say a little prayer" och har en hårborste som mikrofon!!

Snälla vad heter filmen??? Vet nån om just den scenen går att se på typ youtube??? har sökt men vet inte riktigt vad jag ska söka på......hjääälp!

Tack för svar

• Svar på tråden Hjälp mig....vad heter filmen???
  • Toddes mamma

Jag fick bara en flash om att det är Susan Sarandon du menar, i filmen "Vid din sida"...hon får cancer o styvmamman spelas av Julia Roberts...är kanske helt fel ute...

• jonnis80

när jag söker på den låten kommer den med julia roberts upp där dom sitter på en resturang och sjunger den låten (min bästa väns bröllop men det är väl inte samma film som jag letar efter...eller??? Den handlar ju om något helt annat.

• Toddes mamma

Googla, på susan sarandon julia roberts 

jonnis80 skrev 2010-08-02 20:04:34 följande:
    när jag söker på den låten kommer den med julia roberts upp där dom sitter på en resturang och sjunger den låten (min bästa väns bröllop men det är väl inte samma film som jag letar efter...eller??? Den handlar ju om något helt annat.
  • kaksmulan
    abinito skrev 2010-08-02 20:03:40 följande:
    Den heter Stepmom, Vid din sida på svenska
    Det måste vara den filmen du menar!
    Felixens♥, Ellendellens♥, Anniesens♥ och Algottens♥ stolta mamma!
  • AngelicaDianna

Om det är den med Susan Sarandon och Julia Roberts så heter den "Vid din sida/Stepmom" :)

• emma enhörning
    Toddes mamma skrev 2010-08-02 20:03:24 följande:
    Jag fick bara en flash om att det är Susan Sarandon du menar, i filmen "Vid din sida"...hon får cancer o styvmamman spelas av Julia Roberts...är kanske helt fel ute...
    Det var den jag tänkte på i alla fall, hoppas detsamma för dig ts!
  • Mornie Alantie

I "Marvin's Room" från 1996 spelar Diane Keaton cancersjuk. Har inte sett den dock, så kan inte säga om scenen du beskriver är med.

• jonnis80

Ha ha tack alla för hjälpen!!! Vid din sida hette filmen som jag va ute efter och jag hittade klippet på youtube!!
    Men det va jag som gav fel info....det va ju först som sagt susan sarandon som spelade och inte diane och det va låten "aint no mountain high" som dom sjöng och inte "i say a little prayer"!!!
    Men tack för att ni ville hjälpa iallafall slipper jag sitta å slita mig i håret

• mamlan
    jonnis80 skrev 2010-08-02 20:05:43 följande:
    jaha vid din sida kanske den heter....får kolla det,tack så mycket!!!
    Det är nog den, men det är "there aint no mountain high enough" de sjunger
Svar på tråden Hjälp mig....vad heter filmen???