Hur kan man bestämma sig för att stanna eller gå?
Har varit tillsammans med min sambo i drygt 6 år och vi har två barn tillsammans. En grundläggande bit saknas, och har alltid saknats i vårt förhållande och detta är tillit. Jag kan inte lita på min sambo av ett ex antal anledningar. Han har aldrig prasslat bakom min rygg utan detta har med andra saker att göra. Hur som helst så lovar han gång på gång att allt ska bli bättre, att han ska börja tala sanning och att allt ska bli bättre men jag tror att bägaren har runnit över för mig.
Jag fantiserar om att bo själv och att ha barnen själv halvtid, jag ser mig själv i ett nytt boende och jag ser även mig själv i ett annat förhållande och så långt känns det bra. Det som får mig att tveka är att jag någonstans tycker väldigt mycket om denna "han" och är så rädd för att välja fel. Jag vill inte slösa min tid på någon där förhållandet inte kommer bli bra men samtidigt vill jag inte göra ett misstag. Vi har haft det såhär alldeles för länge (ca 4 år) och jag vet inte om jag orkar fler lögner rätt upp i ansiktet. Jag har blivit en orolig, olycklig människa och sjukligt misstänksam vilket leder till att jag inte ens tror honom när han talar sanning. En soppa, jag vet, men hur bestämmer man sig för vad man vill när man inte vet hur man känner?
Dessutom känner jag mig för stolt för att berätta för andra runt i kring att vårt förhållande brustit, om det nu blir så, då alla tycker att vi verkar ha det så himla perfekt tillsammans...