• Anonym (Sken gravid?)

Skengravid eller inte?

Har sån nojja.
    Jag är på p-piller och får lite mens varje månad. Men magen växer, ömma bröst hela månaderna, halsbränna. Gjort gravtest men de har visat negativt. Äter mediciner som kan minska skyddet på p-pillrene. Undrar om det kan vara de som även gör att testen visar neg..

Ska köpa nytt test imorgon men visar det neg igen så får jag nog ringa för blodprov, ev UL. Det är så sjukt, magen ser ut som jag vore i 4,e månaden.

Vart ringer jag för blodprov? BM, bara gå till labb eller...?
    Bara förvirrad och förstår naturligtvis att ni här inte har svaret men, ville väl bara skriva av mig lite. 

• Svar på tråden Skengravid eller inte?
  • Anonym (Sken gravid?)

Ingen som varit med om liknande?

Jag vet, såna här trådar är tråkiga och man vill bara skrika, ta ett test för tusan!! Iaf jag.
    Ska iväg och köpa test snart men undrar bara om nån varit med om liknande. 

• Victorius

Jag blev gravid när jag åt p-piller, men då åt jag ingen annan medicin. Det visade plus på mitt graviditetstest. Men gå till vårdcentralen och ta ett blodprov och kolla.  

Glöm nu inte att uppdatera om du är gravid  

Saga född 000420, Anton född 020905, Arvid född 070726 & Vilda född 090801 victoriablomster.blogspot.com
  • Anonym
    Anonym (Sken gravid?) skrev 2010-08-02 22:43:31 följande:
    Har sån nojja.
    Jag är på p-piller och får lite mens varje månad. Men magen växer, ömma bröst hela månaderna, halsbränna. Gjort gravtest men de har visat negativt. Äter mediciner som kan minska skyddet på p-pillrene. Undrar om det kan vara de som även gör att testen visar neg..

Ska köpa nytt test imorgon men visar det neg igen så får jag nog ringa för blodprov, ev UL. Det är så sjukt, magen ser ut som jag vore i 4,e månaden.

Vart ringer jag för blodprov? BM, bara gå till labb eller...?
    Bara förvirrad och förstår naturligtvis att ni här inte har svaret men, ville väl bara skriva av mig lite. 
    Hej!

Piller ska man inte alltid förlita sig på, jag åt både p- piller & tog dagen efter piller men blev gravid ändå. Förvisso visade det positivt på graviditetstestet så det dilemmat du har, hade jag inte. Jag hade gjort såhär: Ring VC, berätta läget, KRÄV att få komma och göra ett VUL i alla fall :)
  • Anonym (Sken gravid?)

Tack för era svar. Själv svarar jag aldrig på såna här trådar.
    Tagit ett test. Negativt. Får föstå att jag är skengravid pga medicinerna jag tar.

Glad iaf, vill inte ha ett till barn nu.  

Svar på tråden Skengravid eller inte?