• MissLinnea

Gör jag rätt?

Min sons pappa och jag har haft gemensam vårdnad av pojken sen han föddes.
    Hans pappa åkte in i fängelse och fick 4 år och kommer ut om ca 1 år beror på hur han sköter sig.
    Från början vägrade jag låta våran son träffa han där inne, Men efter ett tag gav jag med mig. Våran son vet om att pappa är där och varför, Vill inte ljuga för han eftersom han är 3 år nu och funderar mycket på vart papap är.

Jag är rädd för att när han kommer ut så kommer detta att fortsätta och han kanske åker in igen. Vart ska jag dra gränsen, Det känns som om jag redan har nått den. Fast det är för våran sons skull som vi åker dit och han får vara där över natten.

Men nästa gång och gången efter?

Förtvivlad!!
    Rädd!!
    Ledsen!!
    Arg!!

• Svar på tråden Gör jag rätt?
  • viktoria91

Jag hade dumpat pappan då jag inte vill ha en kriminell då jag inte hade velat ha en kriminell nära mina barn. Träffa han på bestämda och övervakade tider går bra men absolut inte leva med han.

• MissLinnea

Jag och hans pappa har inte vart tillsammans sen sonen var 6 månader.

men den stora frågan är om jag skadar våran son mer eller inte?
    Någon som har samma erfarenhet?

• helena84

Tycker att det är en jättesvår sits du sitter i men samtidigt har han ju rätt att få träffa sin pappa om han vill och om pappan vill.

Hade jag varit i din sits hade jag låtit mitt barn hälsa på.

www.hemmahoshelenomajken.blogg.se

• jozelyn

Vad tycker sonen då? Går det bra med pappa? Vill han träffa honom? Har dom kul tillsammans?

Tror nog du kan justera lite efter hans (sonens) önskemål. Han är ju så pass stor nu att han kan säga till vad han behöver o vill ha i sitt liv. Frågar han efter pappa, ordna ett möte. Inga frågor om pappa, låt det vänta?

Han har ju faktiskt hela livet på sig att träffa honom.
    Stressa inte, ta en dag i taget.

• helena84
    jozelyn skrev 2010-08-07 01:35:21 följande:
    Vad tycker sonen då? Går det bra med pappa? Vill han träffa honom? Har dom kul tillsammans?

Tror nog du kan justera lite efter hans (sonens) önskemål. Han är ju så pass stor nu att han kan säga till vad han behöver o vill ha i sitt liv. Frågar han efter pappa, ordna ett möte. Inga frågor om pappa, låt det vänta?

Han har ju faktiskt hela livet på sig att träffa honom.
    Stressa inte, ta en dag i taget.
    Mycket bra sagt tycker jag!
  • Murphy

Troligtvis hade jag avslutat relationen med barnets far. Det hade inte varit ett liv att sträva efter rent generellt. Men, när det kommer till barnet i fråga, tycker jag det verkar en bra tanke - att låta barnet träffa sin far. Nu anser jag att det beror något på varför fadern är fängslad, men misstänker att straffet inte inkluderar något direkt mot dig och ditt barn.

Se det som en bra chans att fortsätta förklara för ditt barn. Var öppen och ärlig om vad som sker. Om det visar sig att fadern inte kommer att "sköta sig" eller vara delaktig, ta det då. Det kan bli bra.

Lycka till och glöm inte att andas!

Svar på tråden Gör jag rätt?