• Ms M

Tips på hur man får ugnen superren önskas...

Jag e gravid så jag vill inte använda sån ugnsrengöring.. Starkt o fullt me skit i.. Vad för tips kan ni ge? Vad e de lätt o tvätta ugnen med o med vilket material??

• Svar på tråden Tips på hur man får ugnen superren önskas...
  • Nyfiken gul

vanlig grönsåpa

stryk på ett tunt lager och använd på samma sätt som ugnsrengöring.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Pappa G

YES Powerspray, och sedan slutpolering med rengöringsmedel för keramikhällen.

• Pappa G
    Teskedsmamman skrev 2010-08-03 12:02:22 följande:
    Ättika, bakpulver och en citron!

Vår ugn har aldrig varit så ren
    Hur använder du det?
    Rejäla handskar på?
  • Teskedsmamman
    Pappa G skrev 2010-08-03 12:13:14 följande:
    Hur använder du det?
    Rejäla handskar på?
    Handskar?! Nä, då blir jag tokig

Jag blandar ättika 24% och bakpulver i en sprayflaska, sprayar ugnen och delar citronen på hälften och gnuggar med den där jag sprayat. Låter det vila i ca 20 min och sedan är det nästan bara att torka ur ungnen...

Ättika, citron och bakpulver (samt lite grönsåpa) är det enda jag städar med, sonen såg på miljöhjältarna och argumenterade bra för det hela. Jag är mer nöjd med skafferiets rengöringsmedel än vad jag är med de jag köper.

Ättika och bakpulver skapar skinande ren toalettstol, där man tidigare fick skura en hel del. Det enda det är lite kinkit med att lösa är fett, men då fungerar Yes utmärkt eller tvättappar som man har till barn...

Jag har ättika osv till golv, dörrlister, fönster, bänkar, fläckar, senast lim efter klistermärken på bordet osv...
    3 killar & pojke 9 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Ms M
    Teskedsmamman skrev 2010-08-03 12:02:22 följande:
    Ättika, bakpulver och en citron!

Vår ugn har aldrig varit så ren
    Tack, det ska definitivt testas :) Ska det vara insmort ett tag elkler kan man börja skrubba direkt efter man sprutat på det?
  • vill bli mamma meddetsamma

vilka bra tips! jag kör med svinto... men det funkar sådär.

Svar på tråden Tips på hur man får ugnen superren önskas...