• Anonym

Mensvärk utan blödning vid hormonspiral?

Jag har hormonspiral, som suttit drygt ett år.
    Ibland får jag mensvärk som om mensen skulle komma - men det kommer ingen blödning? Har mens lite oregelbundet (har inte skrivit upp när på sista tiden).
    I början fick jag ett par gånger så fruktansvärt ont att jag knappt kunde röra mig - vart då orolig att kroppen höll på att stöta ut spiralen. Men jag känner trådarna, brukar känna efter då och då.
    Är det här vanligt? Eller kan det vara nåt fel så att jag bör kontakta bm?

• Svar på tråden Mensvärk utan blödning vid hormonspiral?
  • Anonym

undrar också! Har också en fruktansvärd mensvärk till och från. En fråga till dig, var ska man känna trådarna? Det är första gången jag har spiral och har haft den i ca 4 månader

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-04 15:23:43 följande:
    undrar också! Har också en fruktansvärd mensvärk till och från. En fråga till dig, var ska man känna trådarna? Det är första gången jag har spiral och har haft den i ca 4 månader
    Har läst lite på fass. Och magont står som en av biverkningarna.

Du känner trådarna inne och upp mot livmodertappen.
  • merdin

hej  jag ar satt in  hormonspiral mirena för 3 veckor sen  har blödningar och regelbundna mens värk i två veckor nu.....vet inte om det är normallt

• Zezana

Jag har haft Mirena i två år nu, kan få mensvärk ibland, men har inte haft någon mens.. Är vanligt att mensen försvinner eller iaf minskar när man har hormonspiral..

Svar på tråden Mensvärk utan blödning vid hormonspiral?