• Anonym (Undrar)

Ni som haft en nidblödning, hur kändes den?

Hej!
    Jag och min sambo vill bli gravida. Hade äl den 23-24 juli och skulle ha min mens igen den 6/8, men fick den istället igår. 9 dagar efter äl. Kan detta vara en nidblödning?? Eller är det för tidig mens? Brukar få den regelbundet annars...
    Har haft molande värk i magen från och till och detta ökade under gårdagen, när blödningen kom. Ungefär som mensvärk.

Nån som vet vad detta är? Hur ska jag tolka det? Nån som vet?

• Svar på tråden Ni som haft en nidblödning, hur kändes den?
  • Puss och Kram

Nidblödningen kändes inte alls i mitt fall, fick en sån när jag väntade första barnet... Nidblödningen var bara en aningen rosarött i flytningen inget annat.

Trodde jag fick en nidis denna gång också men det var troligtvis ett tidigt missfall, för det blev en ovanligt tidig och lång smärtsam mensblödning. När jag väl blev gravid så mälrkte jag inet alls...

Men det kan alltid vara olika för alla, kanske är nidisen så här för dig. Men den bör inte hålla på länge...

• Anonym (Undrar)

Låter mer som ett VÄLDIGT tidigt missfall då, kanske?? Eftersom jag haft molande värk?
    Enda sättet att få reda på det är väl att göra ett gravtest? Eller det kanske inte ger utslag så här tidigt...?

Nån mer med erfarenhet??

• Anonym

Jag blödde ganska lite i några timmar 7 dagar efter ägglossning. Men det var ändå mer än en rosa flytning. Jag hade inte ont i magen då, men någon dag efter började det komma molvärk smygande som svag mensvärk ungefär.

Jag har hört om andra som fått ganska ont vid nidblödningen. Och också de som haft ihållande blödning några dagar. Det kan nog vara ganska olika. Och det är nog bara att vänta och se tyvärr. Men visst är det jobbigt att vänta!

• Anonym (Undrar)

Ok, tack för era svar! Bara vänta och hoppas då antar jag....
    Ska man testa sig efter att jag skulle haft mensen egentligen nu då, eller kan jag testa mig nu?

Blöder inte lika mkt idag by the way...När jag har "vanlig" mens blöder jag rikligt i flera dagar, fast nu kanske det är hoppet "som talar" Flört

• HonSomVet

Blödde lite två dagar efter ÄL. Men jag såg det bara i flytningarna. Sedan var det över.

Svar på tråden Ni som haft en nidblödning, hur kändes den?