• Jenna88

Ont i äggstockarna när jag kissar varför?

Jag får som sagt ont i fördet mesta ont i båda äggstockarna när jag kissar om jag inte kissat på ett tag som te x när jag vaknar och är jättekissnördig då brukar jag få ganska ont i äggstockarna vad kan detta vara? Är så orlig om det är något farligt. Är i v 8 7+0 idag och har kanske haft detta ungefär 1 vecka. Sedan tänkte jag höra om man fårtt Ma kan man få ännu mer symtomer som te x illamående för förra gången förra sommaren fick jag ma i v 4+3 och hade inga symtomer alls som jag kommer ihåg och nu har jag lite illamående om jag inte äter ont lite i brösten lite mindre än när jag testade pluss denna gång. Kan få ont i äggstockarna ibland det typ hugger till lite få lite mensvärkaktigt i magen är så rädd att det inte ska vara som det ska vara.

• Svar på tråden Ont i äggstockarna när jag kissar varför?
  • Nollfemnollnioelva

Låter helt normalt tycker jag, det kan strama, hugga och mola rätt

• Momalicious

Förmodligen bara ligamenten du känner av. Har också sådär då och då och det beror bara på att livmodern växer.

• Nollfemnollnioelva

datahaveri här...

men som sagt kan det kännas rätt ordentligt i början. Så har jag haft båda mina grav.

När man tömmer en full blåsa så flyttas resten lite i magen så det är nog därför. Jag har upplevt samma sak när jag kissat i början av grav.

• Jenna88

okej tack så mycket för alla svar =) Men en fråga det kan inte vara urinvägsinfektion annars? Tänkte det var väl inte bra att gå med när man var gravid? Men ska på VUL på torsdag får hoppas allt ser bra ut då =D Är så nervös sist då jag hade ma trodde jag allt var bra fast jag inte hade några symtomer men när jag gjorde ett VUL i v9 hade det redan stannat i v 4+3 så är rädd att det ska bli så igen. Hoppas verkligen jag ser hjärtat så =) för då är det lite mindre chans att det slutar i mf/ma?

• Nollfemnollnioelva

Vid uvi brukar man ha trängningskänsla och det brukar svida, men inte alltid såklart. Hos husläkaren kan de snabbt kolla det, är du orolig tycker jag du ska kolla upp det, det är bara jobbigt att gå och oroa sig.

Vet tyvärr inte så mycket om ma/mf men jag hoppas allt är bra med den lilla.

• Anyah
    Jenna88 skrev 2010-08-03 10:48:37 följande:
    okej tack så mycket för alla svar =) Men en fråga det kan inte vara urinvägsinfektion annars? Tänkte det var väl inte bra att gå med när man var gravid? Men ska på VUL på torsdag får hoppas allt ser bra ut då =D Är så nervös sist då jag hade ma trodde jag allt var bra fast jag inte hade några symtomer men när jag gjorde ett VUL i v9 hade det redan stannat i v 4+3 så är rädd att det ska bli så igen. Hoppas verkligen jag ser hjärtat så =) för då är det lite mindre chans att det slutar i mf/ma?
    Råkade ut för samma sak förra året. gjorde VUL i vecka 9 och graviditeten hade slutat 3 veckor tidigare.

Nu är jag gravid igenoch gjorde VUL i förra veckan. Var då 7+4. Allt såg bra ut och hjärtat pickade.
    Men jag är fortfarande helnojjig och kan inte riktigt njuta av min graviditet.

Jag tycker också att det stramar mycket i magen och äggstockar men tror med att det är normalt. Livmodern växer ju rejält vid den här tiden så det vore väl konstigare om det inte kändes något.

jag håller tummarna att allt går bra för dig!
  • Momalicious
    Jenna88 skrev 2010-08-03 10:48:37 följande:
    Vad jag hört så ska risken vara lika liten som den är efter vecka 12, om man sett ett hjärta slå tidigare. 
Svar på tråden Ont i äggstockarna när jag kissar varför?