Vilken kattsand är bäst och lutar minst?
Vilken kattsand är bäst och lutar minst? Hur ofta byter ni all sand och rengör lådan?
Vilken kattsand är bäst och lutar minst? Hur ofta byter ni all sand och rengör lådan?
Använd PeeWee lådan + träpellets! Helt klart bäst!
Jag gillar den här: http://www.katter.nu/katter/tester/stroer/pussi_compakt.htm
Pussy Compact Finns i vanlig affär och funkar utmärkt. Nackdelen är att den fastnar i katternas trampdynor, så det ligger sand lite varstans. Men annars är den bra
. Klumpar sig bra och luktar inte.
Everclean - Less track
www.everclean.se/products_lesstrack.html
PussI Ska det va
Everclean är ju SVINDYR
Everclean tycker jag med klart värt dom pengar det kostar. Först körde vi med Pyssy Conmpact men varje gång man tog bort kiss och bajs så tyckte jag att man var tvungen att ta bort allt så då gick det ju åt runt 6-7 påsar i veckan vilket då blev runt 300 kronor och med Everclean så rääcker en kartong 1 månad och kostar 200 så i längden blev den billigast för oss
Jag slår ett slag för Ever Clean jag också, fast hittills är det Multi-crystals som jag tyckt varit bäst. Fast jag har en "Less track" som ovanstående nämnde också som jag tänkte prova så jag hoppas att den är ännu bättre.
Men hittills Ever Clean - Multi-crystals
(Fungerade även för den fertila hanen här hemma och det är det inte många saker som gör.)
Everclean använder vi. Finns olika lukter så det beror på vilken man tycker är bäst. Vi försöker rensa ur varje dag men ibland blir det varannan och en gång i månaden får man kasta all sand och börja om. Jag är jättenöjd. Lådan står i hallen under trappen precis vid vardagsrummet och enda gången jag känt något var när en av våra katter som bajsar illa och inte sparkar över det... Det kostar en del men jag har aldrig varit så nöjd som jag är med den sanden och då har jag testat det mesta. Vi har fyra katter kan jag också meddela och för tillfället enbart en låda.