• Mandarin

MOLO overall stor eller liten ?

Min tjej är nu 90cm lång och jag funderar på att köpa en Molo overall till henne denna vinter. Men jag vet inte vilken storlek jag ska ta 92 eller 98 ? 

Provade Pops vinter kläder jacka + byxa i stl 92 de kommer räcka bra. Men är molo mindre än pop tro? 
    Jag vill ju inte att han ska drunkna i för stora kläder häller . 

• Svar på tråden MOLO overall stor eller liten ?
  • Virrpirr

Köpte en Molo vinteroverall nyligen i strl 98 åt sonen som är runt 88 cm och han drunknade i den.

Tror 92 blir bra för dig.

• Mandarin

Ja, det blev en 92 sitter bra med växt mån också.

• Mandarin

Jag tycker pop och molo är lika. Enligt butik ska stl 80 vara för barn mellan 80-86 cm ,långa och stl 86 ska vara för barn som är mellan 86-92 cm långa. 
    Jag har en 92 till min dotter som är just 92 cm lång och det finns att växa i. 

• Dolphin

Jag funderar också mer och mer på att köpa en Molo overall istället för Pop. Min son är 78 cm, ganska liten och smal. Vet inte heller om jag ska ta 80 eller 86? Fick rådet att ta 86 i en annan tråd.
    Modellen Polaris eller vad den nu heter finns ju inte i 80, synd för det är nog den jag hade velat ha i så fall. Den ser finast ut.

• sophiie

Jag har en gång köpt en Molo overall via tradera.. Tyckte den var liten i storleken... Men vad vet jag, den kanske hade krympt en aningens.

• Aprikos

Jag köpte en nu, och jag tog 92 till min 82cm kille. Den hade lite växtmån, vilket är bra eftersom den inte ska användas just nu, men det såg inte ut som att han skulle drunkna. Den andra fick en po.p, tog stl 86 till ett barn på 80cm. Den var hur stor som helst. Så jag skulle vilja säga att pop är större än molo iallafall. Rymligare också.

• Virrpirr
    Aprikos skrev 2010-08-24 13:17:41 följande:
    Jag köpte en nu, och jag tog 92 till min 82cm kille. Den hade lite växtmån, vilket är bra eftersom den inte ska användas just nu, men det såg inte ut som att han skulle drunkna. Den andra fick en po.p, tog stl 86 till ett barn på 80cm. Den var hur stor som helst. Så jag skulle vilja säga att pop är större än molo iallafall. Rymligare också.
    Skulle nog vilja säga tvärtom jag. Sonen hade PoP-overall när han var 77 cm och den var perfekt den vintern, lite stor i början. Men det är skillnad på olika modeller. Detta var babyvarianten med dubbla dragkedjor.
Svar på tråden MOLO overall stor eller liten ?