• längtar och väntar

Hur få bebis sova på dagen?

Vår bebis kan vara hur trött som helst, men envisas med att inte sova så mycket på dagen, vilket gör att hon blir övertrött..

Hur gör ni andra för att få era bebisar att somna på dagen? 

• Svar på tråden Hur få bebis sova på dagen?
  • AmandaBrun

Nu vet jag inte hur gammal din bebis är?

Min kille hade svårt att komma till ro och somna under dagarna pg a sin mage länge. Det var antingen gunga gunga gunga i babysitter eller vagga vagga vagga i vagn som gällde.

I bilen somnar han jättegott dagtid.

Nu lägger jag honom i vår säng och buffar honom lite i rumpan tills han somnar.

Han är 6 månader.

• längtar och väntar

Vår är 2 månader.
    Jag vill inte behöva vagga i vagnen t.ex. för jag tror att det skapar ett beroende (har sett det på andra som gjort det nämligen).

• lilla sandra
    längtar och väntar skrev 2010-08-03 12:50:04 följande:
    Vår är 2 månader.
    Jag vill inte behöva vagga i vagnen t.ex. för jag tror att det skapar ett beroende (har sett det på andra som gjort det nämligen).
    Hellre ta bort det beroendet senare o låta bebisen sova NU när h*n är trött.

Mellansonen somnade aldrig själv när han var bebis, men nu somnar han själv sen över ett år tillbaka. Han är 2 år nu i aug.
  • AmandaBrun
    längtar och väntar skrev 2010-08-03 12:50:04 följande:
    Vår är 2 månader.
    Jag vaggade i vagn en period, men hade inga problem att gå från det till att natta i sängen.

Det var viktigt för mig att han fick sin sömn annars blev dagarna outhärdliga.

Jag gjorde det som funkade för honom för stunden.
  • AmandaBrun
    lilla sandra skrev 2010-08-03 12:52:17 följande:

Mellansonen somnade aldrig själv när han var bebis, men nu somnar han själv sen över ett år tillbaka. Han är 2 år nu i aug.
    Måste hålla med här.
  • längtar och väntar
    lilla sandra skrev 2010-08-03 12:52:17 följande:

Hon har somnat själv hela tiden hitintills, det är först nu hon börjat krångla.. Jag tänker inte stå och vagga en vagn i timmar, då blir det ju lika jobbigt som när hon blir övertrött..
  • längtar och väntar
    AmandaBrun skrev 2010-08-03 12:52:59 följande:
    Måste hålla med här.
    Som sagt, att stå och vagga en vagn i flera timmar är lika jobbigt som när hon blir övertrött.. Det är först nu hon börjat krångla, sen några dagar tillbaka.
  • längtar och väntar

Hinner knappt gå ut på dagarna heller, vill ta promenad varje dag, men hur ska jag kunna göra det när jag knappt hinner duscha?

• AmandaBrun
    längtar och väntar skrev 2010-08-03 12:53:08 följande:
    Hon har somnat själv hela tiden hitintills, det är först nu hon börjat krångla.. Jag tänker inte stå och vagga en vagn i timmar, då blir det ju lika jobbigt som när hon blir övertrött..
    Man vaggar till bebisen somnar. Sen sover den oftast vidare.

Funkar olika från bebis till bebis, men jag vaggade i kanske 5 minuter, sen somnade han, sen vaggade jag om lite om jag märkte att han började böka.

Dom har olika perioder. Ett tag ville han bara sova i babysittern. Ett tag var det vagnen. Nu vill han somna i sängen.

Jag är en anhängare av att man ska följa sin bebis och hitta det som funkar för tillfället.
  • AmandaBrun
    längtar och väntar skrev 2010-08-03 12:54:21 följande:
    Hinner knappt gå ut på dagarna heller, vill ta promenad varje dag, men hur ska jag kunna göra det när jag knappt hinner duscha?
    Hon somnar inte i vagnen när du promenerar?

*två flugor i en smäll*
Svar på tråden Hur få bebis sova på dagen?