• Anonym (äckligt)

Är det vanligt att en 7månaders inte smälter maten? *äckelvarning*

Jag tycker detta är så äckligt och gillar överhuvudtaget inte att skriva om sådant här och därför vill jag inte outa mig, gillar inte att prata om det alls men jag börjar bli lite smått orolig.

Min 7  månaders bebis verkar inte smälta maten, är det vanligt?
    När han bajsar så ser maten nästan ut som den gjorde när den kom in, det är perfekta små fyrkantiga potatisbitar, det är hela ärtor, morots-fyrkanter, paprika bitar... det ser äckligt ut men det jag undrar över är om det är något fel på honom om det går igenom hela systemet och inte bryts ner?

Han är inte ovan mat, han började med smakportioner då han var 3 månader, vid 4-5 månader så åt han 6 månaders maten och sedan ca 1 månad tillbaka äter han 8 månaders maten, men det är först sen ca 1 vecka tillbaka jag börjat märka av detta med att maten inte fördelas.

Hua så äckligt.

• Svar på tråden Är det vanligt att en 7månaders inte smälter maten? *äckelvarning*
  • Anonym

Varför vänder du dig inte till BVC?

• Anonym (äckligt)

Just för att jag tycker det är så jobbigt att prata om, anledningen till att jag vill vara anonym.
    Självklart så får jag ju gå iväg om det visar sig att det är farligt eller något fel, men först tänkte jag höra om någon vet om det är farligt eller fel, är det helt normalt så är det ju dumt att utsätta mig för den ångesten det handlar om om jag skulle gå iväg.

• knäppisen

Ja, det är väldigt vanligt att man klart och tydligt kan se vad de har ätit när de är små.

• Anonym (äckligt)

Tack för svaren, hittade idag en sida på nätet om detta oxå så nu vet jag att jag inte behöver oroa mig, det stod nåt liknande att barnets matsmältning inte är tränat att ta hand om allt på en gång men att det tränar upp sig. Jag får fortsätta byta äckliga bajsblöjor där man ser vad han åt dagen innan :P *rys*

Svar på tråden Är det vanligt att en 7månaders inte smälter maten? *äckelvarning*