• Shaun the sheep

Parfym som doftar vanilj?

Jag älskar doften av vanilj, och vill ha en ny parfym, alternativt body lotion som luktar ett tag.

Har provat den från The Body Shop, och även om jag gillar den så vill jag gärna prova någon annan.
    Har även provat Vanilla Lace från Victoria's Secret (som body lotion) och den är min favorit hittills,
    men jag skulle vilja att den doftade längre. Den finns även som Body Mist, men vet inte hur pass bra den är.

Så vad säger ni, har ni några bra tips? =)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Svar på tråden Parfym som doftar vanilj?
  • Michisen

Yves Rocher har en hel serie baserad på just vaniljdoft.
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • La Lola
    Michisen skrev 2010-08-03 18:18:52 följande:

Yves Rocher har en hel serie baserad på just vaniljdoft.
    Jag har serien kokosdoft o det luktar supergott!
    Vanilj måste oxå lukta underbart!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Michisen
    La Lola skrev 2010-08-03 18:21:52 följande:
    Jag har serien kokosdoft o det luktar supergott!
    Vanilj måste oxå lukta underbart!
    Inte på mig. Jag trodde det, men luktade fjortis och sockervadd istället. :-/

Gav bort den till min brorsdotter som var fjorton då, hon älskade den och luktade sött, gott och oskyldigt.
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • La Lola
    Michisen skrev 2010-08-03 18:23:04 följande:
    Inte på mig. Jag trodde det, men luktade fjortis och sockervadd istället. :-/

Gav bort den till min brorsdotter som var fjorton då, hon älskade den och luktade sött, gott och oskyldigt.
    Ajdå...trist...men så är det ju ibland; att man inte passar i doften....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Michisen
    La Lola skrev 2010-08-03 18:24:05 följande:
    Ajdå...trist...men så är det ju ibland; att man inte passar i doften....
    Ja. Så här i efterhand tycker jag ju att jag inte skulle ha impulsköpt den utan testat den först ett tag innan, men... Jaja. Hon blev glad i alla fall!
  • viktoriaw

finns det inte en mysk vanilj ? harför mig att den luktar jätte gott

• kissenkalas

Pink sugar från Aqualina är en grymt bra vaniljdoft. Finns på Åhléns & de flesta svenska webbskönhetsshopar.

• LPW

Gå in på t.ex www.luckyscent.com och sök på "vanille". Man kan beställa hem prover och sedan är det ju bara att köpa den som är bäst!

• Shaun the sheep

Jag har äntligen bestämt mig och fått hem den jag ville ha!

Det blev Extreme Vanille av Comptoir Sud Pacifique. I love it! Den doftar jättegott!
    Fick köpa den via Ebay, eftersom den inte verkar finnas här i Sverige? Hursomhelst värt det! :D

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden Parfym som doftar vanilj?