• fiffiluran

Maldiverna?

Maldiverna känns som paradiset persifionerat med sina vita stränder och fina bungalows... MEN hur är det egentligen? Är det dötrist för barn? två och fyra år? Barnen, liksom vi, älskar att bada och det är väl det enda man gör där eller?? Vad har ni för erfarenhet av Maldiverna med barn?

• Svar på tråden Maldiverna?
  • Elli47

Jag har tyvärr inte varit till Maldiverna med barn... däremot har jag varit där en vecka nångång på 90-talet, det var en kombiresa med en vecka i Sri Lanka och en vecka på Maldiverna. Den ön vi bodde på var rätt stor, det tog 40 minuter att gå runt hela...   Men en vecka var absolut nog, jag vill ha lite mer liv omkring mig, det är väldigt lugnt på dessa öar och förutom bad och sol finns inte så mycket att göra.

• Tigerwoman

Vi har varit till Maldiverna (Kuredu) med barnen, de var då 4 och 1 år. Det gick jättebra och jag kan absolut rekommendera det! Förutsättningen är dock att du väljer en "stor" ö, där det finns lite mer omväxling både vad gäller mat och att gå runt lite. Där vi bodde hade de bokat in flera barnfamiljer i bungalowerna bredvid varandra, det var ju helt perfekt, och vår stora son hittade flera barn i samma ålder som han hade jättekul med. Det fanns även barnpool och barnstolar. Det enda vi saknade var en liten lekplats, men det var tydligen på gång. Det stämmer att man mest solar och badar, men strandliv är ju det som passar småbarn allra bäst, vi upplevde absolut inte att våra barn hamnat på "fel" ställe och det var ju som sagt smart med barnfamiljer lite hopsamlade, dels för att man inte störde smekmånadsparen och dels för att de hade sällskap av varandra. Vi var där i två veckor och hade lätt kunnat stanna två veckor till, men som sagt, det var nog för att vi valde en "stor" ö, annars hade man nog blivit galen, både med och utan barn. Åk till Kuredu om ni vill ha en härlig semester!

• Tjoflöjt

Vi har inga barn, men har varit på Maldiverna. Som Tigerwoman säger är det nog smart att välja en större ö, för på den vi var hade ett barn definitivt blivit uttråkad. Sen väljer ju många par Maldiverna just för lugnet, så personligen hade jag nog blivit lätt irriterad av en hop uttråkade ungar som springer omkring :)

Svar på tråden Maldiverna?