• Thelisesmamma

Babysitter!!!

Har en oerhört aktiv å livlig 5 månaders bebis som hatar att  sitta i sin babysitter!! Det är en sån enkel med gungning som bebisen typ halvligger i. Hon hatar att sitta i den,hon vill sitta mer upp... då undrar jag...finns det någon Babysitter som är lite mer "sittig"??. Som bebisen kan sitta lite mer upp utan att sitta helt såklart...men ist för att halvligga menar jag...

• Svar på tråden Babysitter!!!
  • isisisis

Hon är förmodligen "färdig" med sittern.Det är mina tvillingar ocks nu.
    Det finns en stol som heter Bumbo som de kan sitta i innan de lärt sig sitta själva.

Mina är trötta på allt just nu......alla leksaker är tråkiga liksom det mesta

• Kazeer

Det finns babysitters, där man kan höja och sänka ryggdelen (ibland även sittdelen), så att de går att reglera från totalt liggläge till sittläge.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • tarrrap
    Kazeer skrev 2010-08-03 19:26:47 följande:
    Det finns babysitters, där man kan höja och sänka ryggdelen (ibland även sittdelen), så att de går att reglera från totalt liggläge till sittläge.
    Babyproffsen har en sån.
  • Kazeer
    tarrrap skrev 2010-08-03 20:01:22 följande:
    Babyproffsen har en sån.
    Jag misstänker att det var där maken köpte vår men jag är inte säker.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • anyXX

Min kille har aldrig gillat sittern, men han älskar sin gåstol... ett tips kanske. han är 4,5 månad :)

Iris 080308 & Nils 100319
  • frukarlssonn

Jag har en sådan babysitter fr babyland tror jag det hette, som man kan ha bebisen i upprätt läge. Men bumbo är kanon med!

Olivia 090610 ~ bf 101112
  • Thelisesmamma
    anyXX skrev 2010-08-03 20:02:30 följande:
    Min kille har aldrig gillat sittern, men han älskar sin gåstol... ett tips kanske. han är 4,5 månad :)
    Men är det inte för tidigt att ha dom i gåstol när dom inte kan sitta själva ännu? eller när börjar man me gåstol?? har ingen aning faktiskt... :)
  • angeni

Vi börjde med gåstol runt 4 månader då hon inte ville sitta i babysittern alls. Till en början stödde vi upp bakom ryggen med hennes kudde så hon var lite rakare. Leksakerna på gåstolen var ju ganska intressanta i början men den användes inte för att gå förrän ett par månader senare

• Tjillevippen

Den vi har går att ha helt som en liten stol på golvet. Steglös justering på ryggläget. Svan Bouncer heter den, och köps genom deras webshop. Vi är jättenöjda! Om du googlar så hittar du den enkelt.

• anyXX
    thelise mamma skrev 2010-08-03 22:23:12 följande:
    Men är det inte för tidigt att ha dom i gåstol när dom inte kan sitta själva ännu? eller när börjar man me gåstol?? har ingen aning faktiskt... :)
    Nja min lille har använt sin gåstol sedan ett par veckor tillbaka. Han far runt som en vilde i den, älskar när man ställer upp saker som han kan sikta in sig på och sparka sig fram till. Tror inte han är för liten, visst han kan inte sitta men han gillar det och han får ju itne sitta alltför långa stunder.... han är 4,5 månad som sagt.
    Iris 080308 & Nils 100319
  • Thelisesmamma

Köpte en gåstol till tösen idag,men den är för hög för henne så hon når inte ner till golvet...har den på lägsta inställningen,men hon når ändå inte...tips??

• felia67

Svan Bouncer, går lätt att ställa in i olika sittlägen + bumbo

• mariaheterjag

Jag har min lille son (4,5 mån) i en matstol. Pallar upp med massa kuddar runt omkring så ryggen hålls någolunda rak. Den har ett litet bord framtill där han har lite bitleksaker. Han älskar det! Babysittern är tråkig men i matstolen kommer han ju upp mer och ser. Han blir ganska trött efter en stund men tills dess funkar det super. Finns billiga på IKEA

Svar på tråden Babysitter!!!