Hur vanligt är det att bruna flytningar inte är missfall?
Har fått bruna flytningar i två omgångar. Denna lite mer än förra gången. Borde jag ställa in mig på missfall? Har gått igenom två graviditeter och aldrig då aldrig blött. Är i v 6..
Har fått bruna flytningar i två omgångar. Denna lite mer än förra gången. Borde jag ställa in mig på missfall? Har gått igenom två graviditeter och aldrig då aldrig blött. Är i v 6..
Hur vanligt det är vet jag inte, men jag hade det när jag väntade sonen och det gick bra.
För mig började det med kraftiga magsmärtor och sen kom de bruna flytningarna, trodde att jag fått ett nytt mf. Men på akuten så fick vi se hjärtat slå. De kunde inte ge en förklaring till blödningen eller utesluta mf, men allt gick som sagt bra. Hade flytningarna i 11 dagar med början i v 7.
Hej,
hur långt emellan flytningarna? Hur mycket? Kan ju bli så ibland, men hur ofta vet jag inte tyvärr. Men om du inte får ont i magen eller blödningarna ökar så är det ju inte alls säkert att det är ett missfall. Vila, ta det lugnt och ring gyn för ett VUL om du är orolig. Jag håller tummarna för dig!
Kram Nannafia
Det är väldigt vanligt att man får det, och allra oftast är det ingen fara
Hade själv det i ett par veckor, och enligt min BM och en läkare så är det vanligt. Slidan är känsligare, och det finns många små blodkärl etc som kan brista. Så oroa dig inte
Det är inte så mkt. Det är i mängd som helt vanliga flytningar, bara det att de är färgade. Känner mig så ledsen nu.. Fan om det är ett missfall!
Men om det kommer från slidan, borde det inte vara ljust då?
Att det är brunt betyder bara att det inte är färskt. Det är värre om det hade varit färskt, för då hade det varit en pågående blödning.
Jag hade bruna flytningar från v.6 till v.15 ungefär, det var ingen fara. Min gynekolog sa att ungefär 25 procent av alla kvinnor får småblödningar under graviditeten utan att är missfall.
Lycka till!
Ok, men är det inte så att det frånlivmodern är gammalt (brunt) eftersom det legat där ett tag? Min BM sa för länge sen att om det är färskt så kommer det nog från nåt blodkärl och är det brunt så kommer det från livmodern.
Att du får missfärgade flytningar kan tyda på ett ma eller en ofostrig graviditet, men det är även många som har det ändå och allt går vägen. Eftersom det är så onödigt att gå och oroa sig så se till att få ett vul. Du gör dig en stor tjänst oavsett utfallet. Ser allt bra ut så slipper du må dåligt, och skulle det vara ett ma eller ofostrig så får du veta det nu och inte om veckor. Jag gick själv med bruna flytningar till och från och först i v 10 så gick jag och kollade och tyvärr var en ofostrig och jag blev så oerhört besviken och arg på mig själv att jag inte kollade upp från början.
Verkligen lycka till och måla inte fan på väggen innan du vet.
Ok, ska ringa MVC någon dag då även om det slutar blöda.. Brukar man få tid för VUL när det blir såhär?