hjälp, vad kan det var för fel på min dotter? hon kräks utan anledning
Min dotter kräks, helt plötsligt. hon är 2 år och kräktes inte som bebis.
Först gången var som hon kräktes som hon gör nu var för ca ett år sen, då var hon drygt ett år. innan det hände det att hon kräktes som normala små barn. Nu kan hon helt plötsligt, utan förvarning kräkas upp allt hon ätit de senaste timmarna. Hon värkligen kaskadkräks, när magen är tom är hon i princip som vanligt undra nog lite vad som hände och blir mest arg över att hon måste ducha.
Vi kan inte alls kopla samman det med med något hon ätit eller druckigt utan det varierar mycket från de olika gångerna. Dock sker det oftast på kvällen efter middagen. det sker ca 4-6 gånger i månaden. hon tycks inte ha ont i magen och får aldrig diarre i samband med kräkningen.
jag tycker det är jättejobbigt och lider med henne. Har pratat med BVC, som inte alls hade någon idé om vad det kunde vara, men skulle prata med läkeren och så skulle vi få komma nästa vecka.
Är det någon annan som varit med om något liknande eller som har något förslag på vad det kan vara för fel eller vad vi kan göra för att förhindra det.