Darriga händer, beror på?
Hej, har ni varit och träffat min svärmor.
Upptäckte att hennes drarriga händer/armar är värre än någonsin.
Jag vet inte varför hon darrar, hon kan nästan inte ens dricka ur en petflaska. Hon får ta tag med båda händerna och sakta sakta föra till munnen för en snabb smutt för att inte tappa flaskan. Glas använder hon inte.
Anledningen till att jag undrar här är för att hon vägrar gå till läkaren, själv tror jag det delvis beror på skräck för att få veta anledningen samt att hon inte har råd. Hon är arbetslös och antagligen går på soc.
På julen var hon "inte hungrig" men jag tvivlar på att det var det som var orsaken till att hon inte åt. Tror inte hon kunde skära och inte ville fråga någon (vi var över 20 personer så det var väl pinsamt) min sambo fick ösa upp maten åt henne på tallriken för det första.
Drack gjorde hon knappt då heller.
Idag var det inte alls lägligt att ta upp detta ämne. Antagligen kommer det aldrig något läge, samt att hon är ingen som vill prata.
Snart ska jag tvinga min sambo att vi ska åka till henne och prata om detta och även erbjuda oss betala läkarbesök samt medicin (om det behövs) Hon kommer med all säkerhet att totalvägra. Men vi måste göra ett försök känner jag. Hon har ju barn och barnbarn som vill ha henne länge kvar i livet. Hon är bara 55 år.
Hon är rökare om det har något med saken att göra.
Jag har ingen aning om vad det kan vara, hon är helt klar i knoppen, underviktig och allmänt svag, hon kan inte bära tungt.
Jag funderar på om jag ska ringa någon läkare, men jag vill ha lite guidning här först. Någon som har något förslag om vad det kan vara eller i vilken ordning jag ska börja.
Tack på förhand!