• hotten

Paradise Lago Taurito , splash hotell... Gran canaria

Nån som besökt vattenlandet i Taurito dalen? eller rent av bott där i något av hotellen?

vi har bokat splash hotellet men står i kvalet å valet att betala anmälningsavgiften eller åka nån helt annanstans..

ÄR VATTNET PÅ VATTENLANDET INTE UPPVÄRMT?
    Havsvattenlagunen är det vattenlandet eller är det en annan del av det???

nått annat ni vill berätta, bra eller dåligt om taurito dalen, vattenlandet?

andra gc info behöver jag inte har tillbringat hur mycket som hellst där, men just tauritodalen har jag bara åkt förbi..

• Svar på tråden Paradise Lago Taurito , splash hotell... Gran canaria
  • PuckoLine

Vi skall dit.. Men ser att det e mkt negativt som skrivits o så om det.. Har du varit där?

• hotten
    PuckoLine skrev 2011-07-11 21:23:00 följande:
    Vi skall dit.. Men ser att det e mkt negativt som skrivits o så om det.. Har du varit där?
    jo vi har vart där, skickar vår reseblogg www i din privata så kan du läsa den..
  • iolanthe

Vi hyrde bil i vintras och skulle åka dit över dagen från Las Palmas. Vattnet var svinkallt, tom. i barnbassängen, mycket kallare än i havet. Barnen frös så dom skakade efter 15 min så vi gick därifrån. Stranden var en besvikelse, väldigt stenig. Och eftersom alla hotellen var all-inclusive så fanns det inte en enda restaurang utanför hotellen när vi skulle äta lunch, bara en strandservering. Jag kommer aldrig att åka dit igen och är otroligt tacksam för att hotellet vi tänkt boka i vintras var fullt och vi tog en sista minuten och hamnade Las Palmas istället.

Men det skulle vara roligt att veta vad du tyckte om stället hotten :)

• hotten
    iolanthe skrev 2011-07-13 22:26:00 följande:
    Vi hyrde bil i vintras och skulle åka dit över dagen från Las Palmas. Vattnet var svinkallt, tom. i barnbassängen, mycket kallare än i havet. Barnen frös så dom skakade efter 15 min så vi gick därifrån. Stranden var en besvikelse, väldigt stenig. Och eftersom alla hotellen var all-inclusive så fanns det inte en enda restaurang utanför hotellen när vi skulle äta lunch, bara en strandservering. Jag kommer aldrig att åka dit igen och är otroligt tacksam för att hotellet vi tänkt boka i vintras var fullt och vi tog en sista minuten och hamnade Las Palmas istället.

Men det skulle vara roligt att veta vad du tyckte om stället hotten :)
    det går ju bra att betala för måltiden om man vill äta, så restauranger finns ju på varje hotell :)
    vattnet är kallt i vattenlandet men dit gick vi ju bara ibland för att åka lite snabbt, å det var lungt å trevligt utan köer...
    annars badar man i hotellens varma pool.. Mycket aktiviteter som man inte behöver anmäla sig till utan bara delta (3 grupper, småbarn-barn/ungdom och vuxna). underhållning både dag å kväll. 

Då vi aldrig bott på allinclusive förr så var vi positivt överaskade både av servicen, kvaliten å allt.
    Mycket nöjda för de priset! Sen kan man ju inte förvänta sig hur mycket som hellst, annars säger det ju sig själft att man inte får så billigt...

Men Visst, jag hade inte en funderat på att åka dit å bara bada,om jag bodde annanstans på ön :)

Ang stranden så visste vi hur den såg ut, (som på många andra stränder på GC), men vi föredrar poolområdet..
  • FamilyGay

Vi var där över jul och nyår och då var det kallt i vattnet och ingen servering i det området. Vi badade ändå och visst var det kallt men det gick.

Min kusin åkte dit med sina barn i mars och då var vattnet uppvärmt och då fanns det även servering i poolområdet.

Stranden är liten men det ser man ju på bilder redan innan man åker.

Vi hade en jättebra semester där. Skulle kunna åka dit igen, men inte varje år.

• hotten
    FamilyGay skrev 2011-07-14 12:39:38 följande:
    Vi var där över jul och nyår och då var det kallt i vattnet och ingen servering i det området. Vi badade ändå och visst var det kallt men det gick.

Min kusin åkte dit med sina barn i mars och då var vattnet uppvärmt och då fanns det även servering i poolområdet.

Stranden är liten men det ser man ju på bilder redan innan man åker.

Vi hade en jättebra semester där. Skulle kunna åka dit igen, men inte varje år.
    vattnet på vattenlandet är aldrig uppvärmt! Men självklart varmare om det är varmt väder i flera dagar..

vi var där i början av mars, å jo det fanns mat på vattenlandet.. men jag menade (om du svarade på det?) att man kan ju äta på alla allinclusive hotell även fast man inte bor där, bara att betala för måltiden.
  • Pigelinen

Vi har bokat detta hotell och ska åka dit i mars... vi är ett stort gäng på 18pers, många barn. Enligt resebyrån som bokade vår resa så skulle pollerna vara uppvärmda, en av anledningarna att vi valde detta hotell eftersom man annars inte vet med vädret då. urch nu blir jag orolig...

• FamilyGay

Hotten, när vi var där runt jul fanns det inget att äta eller dricka i vattenlandet utan man var tvungen att gå till hotellet för glass och dricka.

Grymt sa grisen, hotellpoolerna var uppvärmda men de i vattenlandet var det ej. Barnen brydde sig inte att det var lite kallt. Men som sagt hade det varit ok varmt i mars.

• Pigelinen
    FamilyGay skrev 2011-07-14 15:01:15 följande:
    Hotten, när vi var där runt jul fanns det inget att äta eller dricka i vattenlandet utan man var tvungen att gå till hotellet för glass och dricka.

Grymt sa grisen, hotellpoolerna var uppvärmda men de i vattenlandet var det ej. Barnen brydde sig inte att det var lite kallt. Men som sagt hade det varit ok varmt i mars.
    mina barn kommer att vara 1 resp 3år så det är ju inget kul om det är för kallt...
  • iolanthe
    hotten skrev 2011-07-14 01:52:48 följande:
    det går ju bra att betala för måltiden om man vill äta, så restauranger finns ju på varje hotell :)
    vattnet är kallt i vattenlandet men dit gick vi ju bara ibland för att åka lite snabbt, å det var lungt å trevligt utan köer...
    annars badar man i hotellens varma pool.. Mycket aktiviteter som man inte behöver anmäla sig till utan bara delta (3 grupper, småbarn-barn/ungdom och vuxna). underhållning både dag å kväll. 

Då vi aldrig bott på allinclusive förr så var vi positivt överaskade både av servicen, kvaliten å allt.
    Mycket nöjda för de priset! Sen kan man ju inte förvänta sig hur mycket som hellst, annars säger det ju sig själft att man inte får så billigt...

Men Visst, jag hade inte en funderat på att åka dit å bara bada,om jag bodde annanstans på ön :)

Ang stranden så visste vi hur den såg ut, (som på många andra stränder på GC), men vi föredrar poolområdet..
    Vi ville lunch tidigare så hotellen hade inte börjat servera lunch ännu, annars hade vi gått in och ätit nånstans.
    Pigelinen skrev 2011-07-14 15:03:46 följande:
    mina barn kommer att vara 1 resp 3år så det är ju inget kul om det är för kallt...
    Våra barn var 4,5 och 1,5 när vi besökte vattenlandet och dom skakade helt okontrollerat efter 15-20 min . Men det blir säkert bra ändå om hotellets egna pooler är uppvärmda.
  • hotten
    Pigelinen skrev 2011-07-14 13:41:19 följande:
    Vi har bokat detta hotell och ska åka dit i mars... vi är ett stort gäng på 18pers, många barn. Enligt resebyrån som bokade vår resa så skulle pollerna vara uppvärmda, en av anledningarna att vi valde detta hotell eftersom man annars inte vet med vädret då. urch nu blir jag orolig...
    hotellens pooler är ju uppvärmda :)

perfekt ställe för många barn, ingen trafik, betydligt bättre väder än tex på Bahia (som är oxå billigare och
    barninriktad) mindre folk, tryggt att släppa iväg kidsen... Även bra med alinclusive då det inte är sådan trängsel så man slipper köa (som tex bahia är bedrövligt).
    Rent inga kackerlackor!

många gratis aktiviteter under hela dagen för alla åldrar..
    Finns även kvällstid en bowlinghall, karusell, hoppgrejs spelhall mm...

Sen blir det ju ensidigt om man bara sitter där, för stället är litet, men det vet man ju liksom om när man bokar :) och med ett gäng på 18 pers så spelar det väll mindre roll... ni kommer att ha skoj.

Jag är kräsen, hade inga förväntningar alls utan mer skräckslagen på att bo där men blev nöjd:) inte nu så att jag åker dit igen, men det var ändå betydligt bättre än jag vågat hoppas på!
  • Pigelinen

Det är jag om mina syskon med familjer samt föräldrar som ska åka. jo det är klart att vi får det säkert bra ändå men det vore ju väldigt tråkigt om vi inte kan använda oss av vattenparken, det var ju liksom lite därför vi valde just de hotellet... finns ju många AI hotell som inte kostade riktigt samma.

• hotten
    Pigelinen skrev 2011-07-15 07:37:35 följande:
    Det är jag om mina syskon med familjer samt föräldrar som ska åka. jo det är klart att vi får det säkert bra ändå men det vore ju väldigt tråkigt om vi inte kan använda oss av vattenparken, det var ju liksom lite därför vi valde just de hotellet... finns ju många AI hotell som inte kostade riktigt samma.
    har svårt att tro på billigare allinclusive på GC med den standaden, då är det dyrare eller så får man sitta på bahia med sämre väder å i lägenheterna som inte har egen pool ens utan man får trängas runt orqideas  osv... Men hittar du så boka om direkt! Vattenlandet har gott om solstolar, lungt osv.. bra med åk men för kallt i vattnet för att plaska runt i den..
  • Pigelinen
    hotten skrev 2011-07-15 14:27:20 följande:
    har svårt att tro på billigare allinclusive på GC med den standaden, då är det dyrare eller så får man sitta på bahia med sämre väder å i lägenheterna som inte har egen pool ens utan man får trängas runt orqideas  osv... Men hittar du så boka om direkt! Vattenlandet har gott om solstolar, lungt osv.. bra med åk men för kallt i vattnet för att plaska runt i den..
    Det var pappa som bokade och enligt honom fanns det andra alternativ men eftersom flertalet av barnen är i åldern 6-12år så tyckte han att det var värt extra att få vattenlandet. Har aldrig varit på GC el kanarieöarna alls eftersom jag inte är en charter person, min man och jag brukar fixa allt själva.
  • iolanthe
    Pigelinen skrev 2011-07-15 17:26:39 följande:
    Det var pappa som bokade och enligt honom fanns det andra alternativ men eftersom flertalet av barnen är i åldern 6-12år så tyckte han att det var värt extra att få vattenlandet. Har aldrig varit på GC el kanarieöarna alls eftersom jag inte är en charter person, min man och jag brukar fixa allt själva.
    Men jag tror nog att 6-12-åringarna kan ha roligt på vattenlandet med alla rutschbanor och sånt. I den åldern är det ju snabbt upp och åka igen som gäller och då gör det inget att vattnet är kallt. Men varken jag eller maken badade där, för vattnet var kallare än i havet i Las Palmas.
  • hotten
    Pigelinen skrev 2011-07-15 17:26:39 följande:
    hmm fattar inte vad charter har med det hela att göra? man kan väll åka dit med cherter eller själv, precis som till många andra ställen...

Tror oxå att 6-12 åringar har skoj i vattenlandet, plaskandet kan man göra i hotellets pool.
Svar på tråden Paradise Lago Taurito , splash hotell... Gran canaria