• Anjellica

Kan man bli gravid utan hjälp?

Menar då att jag har bara haft en mens i år o har inte kontaktat läkare ännu ´(men ska absolut göta det) Men läste lite om att andra med PCOS får barn utan hjälp (vissa redan på första försöket?) Men det gäller nog inte mig.. Eller går det om man högst har mens två ggr om året?=S
    Ser inte så ljust ut men undrar om det finns nån annan med PCOS o oregebunden mens o fick barn utan hjälp?:)
  • Svar på tråden Kan man bli gravid utan hjälp?
  • qd girl

Visst går det att bli gravid utan hjälp. Fick veta att jag hade pcos maj 2008. Efter att fösökt i ca 6 månader visade det sig att jag var gravid. Har nu en 1½ årig son hemma och gravid på nytt (utan hjälp) så tappa inte hoppet.
    Sen vill väl de flesta landsting at man försöker på egen hand i 1 år innan man får mera hjälp.

• Anjellica
    qd girl skrev 2010-08-11 13:51:32 följande:
    Visst går det att bli gravid utan hjälp. Fick veta att jag hade pcos maj 2008. Efter att fösökt i ca 6 månader visade det sig att jag var gravid. Har nu en 1½ årig son hemma och gravid på nytt (utan hjälp) så tappa inte hoppet.
    Sen vill väl de flesta landsting at man försöker på egen hand i 1 år innan man får mera hjälp.
    Jo dom sa till mig att försöka i ett år först o sen söka hjälp men utan mens så känns det lite svårt..
    Hade du regelbunden mens eller fick lyckades du med oregeldunden?:)
  • qd girl

Jag hade oregelbunden mens men lyckades ändå, men jag håller med dig om att det betydligt svårare när man inte riktigt vet när man har ägglossning och om man har det.

• Anjellica
    qd girl skrev 2010-08-12 16:02:02 följande:
    Jag hade oregelbunden mens men lyckades ändå, men jag håller med dig om att det betydligt svårare när man inte riktigt vet när man har ägglossning och om man har det.
    Ja det e så jag känner oxå.. Men väldigt kul o veta att det kanske går ändå:D
  • Malin021

Fråga din gyn så får du hjälp tidigare och slipper tänka på de. Man blir bara knäpp av det

• Anjellica
    Malin021 skrev 2010-08-17 07:55:22 följande:
    Fråga din gyn så får du hjälp tidigare och slipper tänka på de. Man blir bara knäpp av det
    Japp det blir man verkligen (har fått en tid nu 1september så får se vad dom säger då)
    :D
Svar på tråden Kan man bli gravid utan hjälp?