• miababia

nintendo Wii

tänkte köpa ett nintendo wii
    men vad behöver man igentligen för saker?? jag vill att vi ska kunna vara iallafall 2 st som spelar.
    ska ha en svart  och i det paketet följer dessa saker med 
    Förpackningen innehåller:
    - 1 Nintendo Wii (svart)
    - 1 Wii-kontroll (svart)
    - 1 Motion Plus (svart)
    - 1 Wii Nunchuck (svart)
    - 1 Sensor Bar
    - Wii Sports Resorts, Wii Sports
    - AV-kabel, strömförsörjning

räcker det med att köpa till en " Wii Classic Controller Black Edition"  eller ska man ha en "Wii Remote Controller + Motion Plus"  till? blir ju helt snurrig......     första spelet vi tänkt ha är super mario  och kanske något sport spel, vad behövs till det?
    Snälla, finns det någon som har lite koll. tacksam för hjälp

• Svar på tråden nintendo Wii
  • Archandra

Det är vettigt att ha åtminstone två kontroller + motion plus + nunchuck eftersom det är smidigare att vara flera som spelar då. Andra attribut till Wii kan du ju skaffa om du tycker att de behövs när du köper nya spel.

• Butternut Squash

Wii classic controller funkar inte till de vanliga spelen utan till de man köper online via Wii store (tror jag det heter). Du kommer vilja ha en Wii remote+nunchuck samt motion plus extra ganska snart för det är så vansinnigt kul att spela tillsammans. Precis som Archandra skriver behöver man inga plastgolfklubbor etc direkt däremot, de kan man köpa om man vill. Enda undantaget tycker jag är Mario Kart där jag tycker det är lättare med plastratten, den kom å andra sidan med spelet.

• Majsan70

Vi har köpt så vi har 4 kontroller och nunchuks. Vi har även balansbräda och MASSOR av olika spel. Däremot inga xtra tilbehör som rattar, tennisrack o golfklubbor. Ja och sen har vi ju såna där motions till alla kontroller oxå.

• miababia

tack för era svar.

man behöver alltså en nunchuck till varje spelare? 
    så för att kunna spela två st så bör jag alltså ha
    2 kontroller
    2 motion plus
     2 nunchuck

Archandra skrev 2010-08-04 01:29:47 följande:
    Det är vettigt att ha åtminstone två kontroller + motion plus + nunchuck eftersom det är smidigare att vara flera som spelar då. Andra attribut till Wii kan du ju skaffa om du tycker att de behövs när du köper nya spel.
  • Zelmilainen

det är lika bra att ha. nunchuk behövs ju inte till alla spel, men till rätt många. vi använder tex bara vanliga dosan när vi spelar super mario bros, men nunchuk om vi spelar super mario galaxy...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • miababia
    miababia skrev 2010-08-04 18:07:34 följande:
    tack för era svar.

man behöver alltså en nunchuck till varje spelare? 
    så för att kunna spela två st så bör jag alltså ha
    2 kontroller
    2 motion plus
     2 nunchuck

hmm, för att förtydliga....
    2 remote controller+motion plus
    2 nunchuck
     behöver man 2 vanliga handkotroller (som ser ut som tex playstation 2) oxå el räcker det med 2 remote controller (de som är avlånga)
  • Zelmilainen

vi har bara de vanliga (avlånga), inga andra, fungerar super.

Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden nintendo Wii