Komplettera amning med ersättning?
Min son är 3,5 månad och fram till han var 2,5-3 mån ammade jag honom ungefär var 4e timme. Han vaknade en, max två ggr per natt för mat. Nu har detta förändrats och han äter mycket oftare, ca 2-3 timmars mellanrum. Jag vet inte om jag börjar få mindre mjölk eller att han behöver mer mat? Vi har precis varit på BVC och han går upp i vikt som han ska. Nu har jag köpt ersättning för att testa att ge honom det innan han somnar på kvällen för att se om han sover bättre, plus att det kan vara bra att ha om jag behöver gå iväg några timmar. Så nu undrar jag om det är några andra som kompletterar amning med ersättning och hur det i så fall går? Det andra jag undrar över är om någon har tips på hur man kan lyckas ge honom flaskan? De gånger jag har testat nu så vill han inte alls ta flaskan. Jag har köpt två olika flaskor, den ena (NUK, som tydligen ska vara mest lik bröstet) funkar lite bättre, men han får inte i sig mycket. Vi har testat med drickskål också och då dricker han, men hälften hamnar på mig och under hans haka! Så, alla tips från er med erfarenhet mottages tacksamt :)