• Orion87

hur många kilo har du gått upp i vecka 19-20?

hur många kilo har du gått upp i vecka 19-20?
    jag ställde mig på vågen i förrgår och såg att jag gått upp 4 kilo, det trodde jag inte.

• Svar på tråden hur många kilo har du gått upp i vecka 19-20?
  • Nataliesliv

Jag gick ner så mycket i början av graviditeten pga illamående att jag fortfaranade (i vecka 26) inte har gått upp till min ursprungliga vikt.
    Gick ner 6-7 kg, har 2 kg kvar till ursprungsvikt...

• Nannafia

Hej är i v20 och jag har inte gått upp något än, än så länge 1 kg ned. Men det beror ju lite på ursprungvikt, illamående mm. Din viktuppgång verkar fullt normal tycker jag!
    Kram nannafia

• Orion87
    Nannafia skrev 2010-08-04 11:42:13 följande:
    Hej är i v20 och jag har inte gått upp något än, än så länge 1 kg ned. Men det beror ju lite på ursprungvikt, illamående mm. Din viktuppgång verkar fullt normal tycker jag!
    Kram nannafia
    ja kanske.. jag gick ner två tre kilo i början när jag kräktes så mycket men jag räknar ifrån min uprsprungliga vikt innan kräkningarna.
    läste att det är normat att gå upp ett halvt kilo i veckan.
  • Nannafia
    Orion87 skrev 2010-08-04 11:48:48 följande:
    ja kanske.. jag gick ner två tre kilo i början när jag kräktes så mycket men jag räknar ifrån min uprsprungliga vikt innan kräkningarna.
    Vad som är normalt varierar mycket!! Man ska inte stirra sig blind på dessa "ideal" och "normalvärden". Vi är ju olika i kropp och själ och tur är väl det! Jag har som sagt mått toppen i alla mina fyra graviditeter och inte gått upp mycket alls. Kramis
  • Nataliesliv
    Orion87 skrev 2010-08-04 11:48:48 följande:
    ½ kg i veckan?? Så man ska gå upp 20 kg? Låter inte så sunt va? Nej, tro inte på allt du läser inte här heller iofs, men lita på din BM!
  • Orion87
    Nataliesliv skrev 2010-08-04 11:56:15 följande:
    ½ kg i veckan?? Så man ska gå upp 20 kg? Låter inte så sunt va? Nej, tro inte på allt du läser inte här heller iofs, men lita på din BM!
    från och med vecka 19 altså:)
  • LJ87

vet inte va ja hade gått upp i vecka 20 men i vecka 24 hade ja gått upp 8 kg... de e olika hur mycket man går upp, vissa går upp mycket i början andra i slutet o en del går inte upp så mycket alls...

• Nannafia
    LJ87 skrev 2010-08-04 12:39:00 följande:
    vet inte va ja hade gått upp i vecka 20 men i vecka 24 hade ja gått upp 8 kg... de e olika hur mycket man går upp, vissa går upp mycket i början andra i slutet o en del går inte upp så mycket alls...
    Måste bara säga; Åh vilken fin bild!!!!! man ser bebisen så bra. / Nannafia
  • minnsan

Vecka 19 9 kg plus, vägde 56 innan...men jag har gått upp mycket med alla mina barn, detta är nr 3.

• Heavenly Divine

Har inte vågat ställa mig på vågen :P Men det är nog x antal kg skulle jag tro. Blir en riktig gottegris under varje graviditet. Förra gången gick jag upp 25kg(!!) men har lyckats gå ner allt innan denna grav så jag känner mig lugn iaf :)
    Vissa går ju typ inte upp nåt medan andra går upp massor....så himla olika det där.

Svar på tråden hur många kilo har du gått upp i vecka 19-20?